Reklamní investice v Evropě se stále nezvedly

pondělí, 01. října 2012, 07:30 Reklama MediaGuru

Ani ve druhém čtvrtletí 2012 nedošlo v evropském regionu k návratu růstu reklamních investic do médií.

Přestože celosvětově dochází ke zlepšení situace na reklamním trhu, evropský kontinent stále zůstává pod úrovní výdajů z loňského roku. Vyplývá to z údajů za letošní druhé čtvrtletí, které aktuálně ve své zprávě Global AdView Pulse zveřejnila výzkumná společnost Nielsen.

Společnost Nielsen v těchto zprávách čtvrtletně mapuje vývoj reklamního trhu ve světě. V období druhého letošního čtvrtletí zaregistrovala globální mírný růst o 2,4 % (2. čtvrtletí 2012 vs. 2. čtvrtletí 2011), a to zejména díky nárůstu na rozvíjejících se trzích v Africe a Středním Východě (+19 %) a částečně rovněž v Latinské Americe.

Na trzích s celkově nejvyššími reklamní výdaji - Severní Americe a v Evropě - došlo ve 2. čtvrtletí k rozdílnému vývoji mediálních investic. Zatímco Severní Amerika si meziročně připsala mírné zlepšení (+ 2 %), Evropa jako jediný z kontinentů stále setrvává v klesající tendenci.

V Severní Americe si oproti loňsku mírně polepšily Spojené státy (+2,4 %), zatímco investice v Kanadě se meziročně snížily o 2 %.

Rozdílná je situace také v Evropě, která je poznamenána poklesem na ekonomicky slabších trzích - zejména v Řecku a v Portugalsku. Klesaly ale také investice v Nizozemí a přestože Velká Británie, Turecko a Norsko si v letošním druhém čtvrtletí vedly lépe než vloni, celková úroveň reklamních investic v Evropě byla meziročně nižší o necelá 4 %.

Vývoj reklamních investic v %, Q2 2012 vs. Q2 2011

Zdroj: Nielsen Global AdView Pulse

Pozn.: Zahrnuje reklamní investice pro mediatypy TV, tisk, internet - display, rádio, outdoor a kino.

-mav-