Zábavné automaty v reklamě

úterý, 09. října 2012, 07:18 Reklama MediaGuru

Zábavné automaty své místo v reklamě nacházejí čím dál víc. Většinou stojí nenápadně někde na ulici a hrají si s momentem překvapení kolemjdoucích.

Jednotlivé situace se navzájem podobají. Osamělý automat uprostřed veřejného prostoru, na ulici, na náměstí či na nádraží trpělivě vyčkává, až se osmělí první zvědavý kolemjdoucí a stiskne tajemné tlačítko. Pak se vše rozběhne. Automat začne komunikovat, dávat úkoly, obdarovávat a další kolemjdoucí se přidávají. Výsledkem jsou překvapené pohledy, potěšení kolemjdoucí, a hlavně zajímavý prvek na kontě marketingové komunikaci.

Ve většině případů automaty vyzývá kolemjdoucí k nevšedním úkolům, které se postupem času stupňují. Například letošní červencová australská kampaň agentury Clemenger BBDO Adelaide se svým automatem Delite-o-matic donutila lidi pro balíček krekrů Fantastic Delites zdarma nejdříve zmáčknout tlačítko 100x, 200x, 400x a nakonec i 5000x. Kromě toho je nechala si před automatem kleknout a poklonit, skákat po jedné noze či zatančit jako robot.

Podobného principu využila letos i značka sušenek BeBe společnosti Mondelēz International (dříve Kraft Foods), která postavila poslední srpnový den rozcvičkový automat na pražském Hlavním nádraží. Po zmáčknutí tlačítka vyzýval automat k ranní rozcvičce, která se nejen stále ztěžovala, ale vyzývala ke cvičení stále většího počtu lidí. Úměrně s obtížností cvičení se zvyšovala i hodnota ceny.

Zábavné automaty si oblíbila rovněž společnost Coca Cola, která se rozhodla, že jejich prostřednictvím bude doslova rozdávat štěstí. Před dvěma lety umístila do studentské menzy automat, který se ve svém rozdávání štěstí nechtěl zastavit.

Letošní kampaň Coca Coly od singapurské agentury Ogilvy & Mather zase pro posilování štěstí vyzývala k obejmutí.

Nejnověji pak Coca Cola se svým prodejním automatem, který je napojen na systém Microsoft Kinect, učí tanci v Jižní Koreji. Za provedení tanečních kreací byli odvážlivci po zásluze odměněni.

Při launchovací kampani křupek Ghost Pops jihoafrická agentura Net#Work BBBDO v roce 2007 nasadila speciální prodejní automat, který se ve chvíli, kdy se před ním někdo zastavil, zatřásl a vybízel strašidelným dívčím hlasem ke koupi novinky. Po jejím nákupu se automat zamlžil a v mlžném oparu se objevilo poděkování.

kliknutím zvětšíte

Automaty však lze využít i mnohem jednodušeji – vyměnit obvyklý sortiment za něco nečekaného. V Singapuru se rozhodla společnost Nike pro posílení svého street positioningu značky umístit na ulici automat s fotbalovými míči.

Nike – agentura Kinetic (Singapur)

Na podporu povědomí o nerozbitném nádobí čínská agentura Grey umístila na vytipovaných místech prodejní automat s talíři.

kliknutím zvětšíte

Německá agentura Publicis se v kampani pro neziskovou organizaci Noah nebála do prodejního automatu dát dokonce slepice, čímž chtěla upozornit na problematiku chovu v klecích a jeho alternativu.

-kch-