Konec světa očima reklamy

úterý, 20. listopadu 2012, 12:56 Reklama MediaGuru

Konec světa, který spadá podle mayského kalendáře na 21. prosince 2012, je nejen častým tématem konverzace, ale i reklamy.

Období před letošními vánočními svátky bude ve znamení napjatého očekávání. Pod vlivem mediální masáže, neustále se opakujících zaručených zpráv o mayském proroctví, si teď nejednou pokládáme otázku, co když ti Mayové přece jen mají pravdu.

Konce světa se chytají i mnohé světové značky, které ve svých reklamních sděleních znázorňují, jak to vše může vypadat.

Například značka pánských deodorantů Axe přeje ve své letošní reklamě „Šťastný konec světa“. V kampani od americké agentury Droga5 nic není ponecháno náhodě: muž se na přicházející apokalypsu připraví po vzoru biblického Noea a na palubu místo zvířat vábí svou neodolatelnou vůní ženy ze všech koutů světa.

 

Pepsi Max ve své kampani nazvané Asteroid od francouzské agentury CLM využila tematiky konce světa k rafinovanému způsobu balení slečny u baru.

 

Americké pivo belgického typu Shock Top na konec světa uzpůsobilo i své webové stránky, na kterých odpočítává čas do oné obávané chvíle. Reklamní spot od americké agentury 72andSunny ukazuje, co všechno se dá dělat, když už neexistují žádné hranice. Se speciálními efekty studia A52 si jde představit nemožné.

 

Podobně se blížícímu asteroidu stavějí i milovníci piva Bud Light. Tváří v tvář blížící se hrozbě nejde nic jiného než slavit. Kampaň pochází z dílny kreativní agentury Cannonball.

 

Na obrazu apokalypsy si svou reklamu založil i Chevrolet. S televizním spotem na svůj model Chevy Silverado vešel do vysílání letošního SuperBowl s tím, že přežijí jen ti, kdo vlastní nejspolehlivější auto na silnici. Ani z nebes padající žáby Chevy hrdiny nepřekvapí. Reklamu vytvořila americká agentura Goodby, Silverstein & Partners.

Značka Nike zase využila konce světa k podpoře hodnot, kterých si cení. Americká agentura Wieden & Kennedy podtrhla houževnatost a soustředěnost, díky které nás od pravidelného běhání neodradí ani všeobecný chaos. Just do it!

Agentura Wieden & Kennedy využila apokalyptické scény pro Nike ještě jednou, a to ve spotu, kterým vzdávala hold výkonům baseballových hráčů. Černobílý atemporální spot z nich dělá hrdiny zachraňující Zemi.

Konec světa rozehrává také značka TippEx, která na svém YouTube kanále vyzývá návštěvníky k interakci a putování časem. Jediné, co nás dokáže zachránit od blížícího se asteroidu, je možnost přepsat historii. Kanál TippExPerience nabízí 46 různých scén. Pod kampaní je podepsána kreativní agentury Buzzman a produkční agentura Les Télécréateurs.

-kch-