Cristal Festival si vybral denní dávku dramatu

čtvrtek, 20. prosince 2012, 18:43 Reklama MediaGuru

Mezinárodní Cristal Festival Europe, který se minulý týden konal ve švýcarském Crans-Montana, vyhlásil své vítěze.

Speciální porota, v níž byly zastoupeny jak agentury, tak zadavatelé, ocenila nejlepší práce v oblasti komunikace, reklamy a kreativity. Důraz se při hodnocení kladl zejména na originalitu a kreativní nápad.

Nejlepším reklamním spotem byl vyhlášen spot „Stiskem přidat napětí“ (Push to Add Drama) z dílny belgické agentury Guillaume Duval NV propagující start televizního kanálu TNT. Nic netušící kolemjdoucí byli vybízeni ke stisknutí červeného knoflíku. Poté, co tak některý z nich učinil, se rozehrála scéna jak z napínavého akčního filmu, která skončila až rozbalením plachty s nápisem: „Vaše denní dávka dramatu – TNT“.

Hlavní cena v kategorii Média byla udělena ruské kampani „Nechejme politiky pracovat“ (Make the politicians work!), kterou vytvořila ruská agentura Voshod (Восход) pro jekatěrinburské lokální zpravodajské stránky Ura.ru. Stejná kampaň byla vyhlášena i nejlepší outdoorovou reklamu. Kampaní stránky reagovaly na neutěšený stav silnic, které městské zastupitelstvo dlouhodobě neřeší. Kolem jednotlivých děr byly nastříkány podobizny politiků s jejich nesplněnými sliby. Výsledkem kampaně byla alespoň částečná oprava silnic.

Z printových reklam nejvíce zaujala britská kampaň The Sunday Times - Rich List propagující každoroční seznam nejbohatších lidí ve Velké Británii. Agentura CHI & Partners bohatství lidí ilustrovala úměrným zvětšením fyzických proporcí.

V kategorii Print Craft, oceňující kvalitu exekuce tiskové či outdoorové reklamy, nebyla sice udělena hlavní cena, za zmínku však stojí zlatem oceněná fotografická kampaň Ray Ban – 75 let legend od francouzské agentury Marcel//Publicis.

Hlavní cenu za nejlepší kampaň v kategorii Spotřebitelský marketing (Consumer Marketing) si odnesla italská agentura Publicis za kampaň „Dosáhni na východ slunce“ (Reach The Sunrise) pro Heineken.

Italská agentura Leo Burnett si vysloužila nejvyšší cenu za svou práci se značkovým obsahem. Oceněna byla její kampaň „Krása sekundy“ (The Beauty of a Second), kterou připravila pro společnost Montblanc, výrobce luxusních psacích potřeb, v níž na internetu vyzvala všechny zájemce k zachycení krásy okamžiku v jedné jediné sekundě. Nejlepší ze zaslaných videí vybíral režisér Wim Wenders.

V nové kategorii The Future Is Now (Budoucnost je teď), jejímž cílem je ocenit start upy, inovativní využití technologií a nových myšlenek, si hlavní cenu odnesla dubajská agentura TBWA/RAAD za svůj speciální magnet na lednici pro pizzerii Red Tomato Pizza.

Přehled výsledků naleznete zde.

-kch-