Experty předvolební spoty víceméně nezaujaly

neděle, 30. prosince 2012, 07:32 Aktuality MediaGuru

Víceméně kriticky ohodnotili oslovení mediální experti oficiální spoty devíti prezidentských kandidátů, které dnes začala vysílat Česká televize na svém zpravodajském kanálu ČT24. Politologovi Zdeňkovi Zbořilovi celkově spoty připadaly kultivovanější, než třeba podobné výtvory před sněmovními volbami. Profesor Jan Jirák z Centra pro mediální studia ČTK řekl, že spoty jsou prázdné a bez nápadu a je na nich vidět, že jsou dělané z povinnosti a že nejsou důležitou částí kampaně. Až na dvě výjimky jsou klipy zklamáním pro Daniela Köppla, šéfredaktora týdeníku Marketing&Media. 
Köppla zaujaly jen spoty bývalého premiéra Miloše Zemana a místopředsedy ČSSD Jiřího Dienstbiera.

Zbořila překvapilo, že straničtí kandidáti, s výjimkou Dienstbiera nemají ve svých spotech žádné kolegy ze stran, jejichž zákonodárci je nominovali. "Nedovolili jim vystoupit. Ukazuje se, že se prezidentští kandidáti obávají toho, že by je měli představovat zástupci strany," uvedl. Zbořila v pozitivním slova smyslu zaujal také Zemanův klip a ze skupiny ženských kandidátek se mu líbil spot europoslankyně Zuzany Roithové (KDU-ČSL).

Podle Zbořila byl nejméně působivý spot někdejšího úřednického premiéra Jana Fischera. Ten se nezamlouval ani Köpplovi, který podrobil větší kritice i klipy Roithové a Táni Fischerové, které jakoby se podle něj vrátily do 90 let. Vidí u nich zcela nevyužitý potenciál.

-čtk-