Online komunikace nemusí být jen na internetu

pátek, 07. prosince 2012, 07:36 Marketing, Reklama MediaGuru

Propojení online světa se skutečnou realitou lidi baví. Díky technologiím se postupně stává i o něco snazší.

S novými technologiemi se dá dělat mnoho věcí, mimo jiné i lépe propojit online svět s tím skutečným. Jaké jsou možnosti, ukázal na středeční konferenci Digital Briefing 2013 Michal Pastier z agentury Zaraguza Digital.

K propojení je možné využít malá udělátka, u nichž stačí jednoduché stisknutí, kterým se spustí akce: pošle se tweet na Twitter nebo se rovnou objedná pizza či donáška balené vody.

Například dubajská agentura TBWA/RAAD vytvořila pro pizzerii Red Tomato Pizza speciální magnet na lednici, jenž jediným zmáčknutím objednal oblíbenou pizzu. Magnet, připojený k internetu přes Bluetooth k mobilnímu telefonu, sdělí pizzerii nejen údaje o pizze, ale i o lokaci zákazníka. Výběr pizzy lze kdykoliv změnit online.

Magnet na lednici si vybrala také minerální voda Evian ve svém projektu Smart Drop od agentury BETC. Prostřednictvím několika málo kroků bylo možné si v Paříži a okolí objednat docházející vodu s donáškou až do domu.

Zajímavé je i řešení pro pekaře, které nabízí zařízení Baker Tweet. Poprvé jej použilo Albion Café v Londýně, které tak v reálném čase rovnou ze své pekárny informovalo na Twitteru o právě dopečených dortících či croissantech.

Na Slovensku agentura Istropolitana Ogilvy připravila pro kosmetickou značku Avon zrcadlo, které lichotilo kolemjdoucím ženám. Zrcadlo, umístěné v rušné ulici, bylo přes kameru a Wi-Fi propojené s člověkem, který chválou opravdu nešetřil.

Agentura Zaraguza Digital vytvořila za účelem propagace soutěže Red Bull Art of Can instalaci srdce vyrobené z plechovek. Po dotčení začalo bít vaším tepem, který bylo možné sdílet na Facebooku.

Kliknutím zvětšíte

Kromě toho se lze vydat cestou fyzických sociálních sítí, čehož se chopila například švýcarská horská vesnička Obermutten v kantonu Graubüden, která tak vešla v takřka světovou známost. Každý lajk obermuttenského FB profilu byl oceněn vyvěšením profilové fotografie lajkujícího na komunální nástěnku. Připravila agentura Jung von Matt/Limmat.

Tweety a lajky mohou fungovat i jako platidlo, čehož využila značka cereálií Kellogg’s, která si v Londýně otevřela pop up obchod s patřičným názvem The Tweet Shop. Nakupovat tam totiž lze pouze za pozitivní tweety.

-kch-