Sexistické prasátečko 2012 pro firmu Day To Day

středa, 19. prosince 2012, 07:30 Reklama MediaGuru

Čtvrtý ročník soutěže o nejvíce sexistickou reklamu zná své vítěze. Nejvíce hlasů získala reklama firmy Day to Day se sloganem „Potřebujete píchnout?“.

Soutěž Sexistické prasátečko, kterou organizuje brněnské občanské sdružení Nesehnutí ve spolupráci s mediálním partnerem Aktuálně.cz, vybrala nejvíce sexistické reklamy roku 2012. Sexistické reklamy vybírala jednak odborná porota, jednak čtenáři zpravodajského serveru Aktuálně.cz.

Poprvé v historii soutěže se hlasovalo ve třech kategoriích: (1) Ženy pouze jako objekty, (2) Ženy jako části těla a (3) Další projevy sexismu. „Rozdělením reklam do kategorií jsme chtěli zdůraznit různé projevy sexismu v reklamě. Nejedná se totiž vždy jen o nahé ženské tělo,” objasňuje koordinátorka programu „Ženská práva jsou lidská práva“ Petra Havlíková.

V kategorii „Ženy pouze jako objekty“ zvítězila v hlasování široké veřejnosti s rekordním počtem 1 694 hlasů reklama na půjčky firmy Day to Day.

Day to Day

Druhé místo obsadila internetová reklama na 100mega.cz, která zvítězila u odborné poroty.

www.100mega.cz

Třetí skončila reklama na „novou a barevnou” tiskárnu společnosti Sharp.

tiskárna Sharp

V kategorii “Ženy jako části těla” jednoznačně zvítězila reklama se sloganem „Co je větší, to je lepší” od společnosti Alfacomp.cz, která získala 1 106 hlasů.


www.alfacomp.cz

Na druhém a třetím místě se umístily reklamy na kamerové systémy firmy D-Link a na vyškovské pivo. Reklamě firmy D-Link v dané kategorii udělila cenu i odborná porota.

D-Link

Pivovar Vyškov

V poslední kategorii čtenářky a čtenáři hlasovali za „Další projevy sexismu”, v této kategorii se objevovaly reklamy zobrazující ženy a muže v stereotypních rolích či reklamy se sexistickým zobrazením mužů. Anticenu zde díky 287 hlasům získala společnost Job Challenge se sloganem „Práce se dá hledat různě”.

www.jobchallenge.muni.cz

Druhá skončila televizní reklama na kečup OTMA.

Na bronzové příčce se umístila reklama „Překladový slovník žensko-ajťácký” společnosti Czech Computer, kterou za nejvíce sexistickou reklamu ohodnotila odborná porota.

-kch-