Inovativní využití hudby v reklamě

čtvrtek, 17. ledna 2013, 04:30 Reklama MediaGuru

Hudba v marketingové komunikaci nemusí být jen podkreslující doplněk. Způsoby, jak ji využít inovativně, ukazuje mezinárodní soutěž midem.

U příležitosti Mezinárodního hudebního veletrhu MIDEM (Marché International du Disque et de l’Edition Musicale) je organizován již druhý ročník stejnojmenné soutěže, která hodnotí inovativní a originální využití hudby v marketingové komunikaci uplynulého roku.

Zatím je vybráno dvacet finalistů ve dvou kategoriích. V první kategorii se hodnotí inovativní použití hudby či partnerství s umělci, v druhé nejlepší využití hudby v reklamě. Vítězové budou vyhlášeni v Cannes na konci ledna.

Přinášíme některé ze zajímavých kampaní finalistů.

Francouzská agentura La Chose připravila pro nevládní organizaci Amnesty International aplikaci s názvem „Prolomit zákon ticha“ (Breaking the Law of Science). Za podpis si mohl podepisující pustit píseň nahranou zpěvákem Yaelem Naimem. Výsledkem kampaně bylo sebrání 150 tisíc podpisů, což bylo o 500 % více než v předchozím roce.

 

Dalším z finalistů je dánská agentura AIAIAI, která si dala za úkol vylepšit zvuky města. K tomuto účelu připravila ve spolupráci s urbanistickým hudebníkem Yuri Suzukim speciální taxi, které bylo vybaveno mikrofony nahrávajícími zvuky kolem sebe. Při svém projíždění ulicemi Londýna pak byly díky vbudovanému softwaru nahrané zvuky přetaveny v hudbu, která vycházela ven prostřednictvím 67 reproduktorů. A rázem město znělo lépe.

 

Společnost MTV Mobile Europe spustila interaktivní webovou stránku „GIF ME MORE PARTY“, kde mohla každý návštěvník za doprovodu hudby kalifornské skupiny Death Grips prožít bazénovou party očima jakéhokoliv z 50 účastníků. Kreativně je pod kampaní podepsána francouzská agentura Buzzman, webdesign pochází od studia Les 84.

Služba na sdílení městských kol CoGoo při svém uvedení na japonský trh zjistila, že Japonci na sdílení kol právě moc zvyklí nejsou. Pro prolomení tohoto zakořeněného návyku si vzala na pomoc japonskou agenturu TBWA Hakuhodo, která začala u toho, co mladí Japonci naopak sdílí rádi – u hudby. A to už byl jen krok k sestavení speciálního kola, jehož každá ze součástek vydává jiný zvuk. Každá jízda tak komponuje jinou hudební skladbu, kterou je možné dále sdílet a poslouchat.

Společnost Philips se rozhodla svým zákazníkům z řad milovníků hudby poodhalit, kde bere inspiraci pro vývoj svých technologických hudebních produktů. Ve spolupráci s nizozemskou agenturou Tribal DDB vytvořila interaktivní audiovizuální webovou stránku, kde v devíti kapitolách ukazuje, jaký zvuk stál u zrodu daného produktu.

Seznam všech finalistů naleznete zde.

-kch-