Aféra s koňským masem ovlivnila i komunikaci značek

středa, 13. února 2013, 04:12 Reklama MediaGuru

Reaguje-li reklama na aktuální události, zaujme víc než obecné proklamace o kvalitě produktu. Proč tedy nevyužít třeba současné britské aféry s koňským masem?

Reklam, které reagují na aktuální události, díky jednoduchosti sdílení na sociálních sítích zdánlivě přibylo. Ve skutečnosti však displíny, jež patří ke kreativně nejzajímavějším, využívají světové značky dlouhodobě.

V tuzemsku se podobnou aktivitou vyznačuje především pivovar Bernard, který ve svých reklamách tuzemské společenské dění využívá dlouhodobě. V reklamách tak reagoval třeba na lékařskou akci „Děkujeme, odcházíme“, kritizoval ozbrojený zásah v redakci České televize či nedávnou prezidentskou amnestii. Do jisté míry na aktuální události reagovala i v současnosti již klasická kampaň minerálky Korunní, jež před lety pro každý den nasazovala speciální spot.

Za hranicemi je momentálně největším hitem evropská aféra s koňským masem, které se objevilo v některých potravinách namísto proklamovaného hovězího. Kabelový operátor Virgin proto zařadil speciální sestavu filmů na vyžádání a zákazníky navodil omluvnou reklamou. Za prodej burgerů, ve kterých se objevilo koňské maso, se už celostránkovým inzerátem omluvil v Británii i řetězec Tesco (oba inzeráty kliknutím zvětšíte). Značka Findus, která je v aféře nejvíce skoloňovaná, se však dosud k žádné omluvné a obranné marketingové komunikaci nepřiklonila, zůstala zatím jen u omluvného prohlášení.

Na výpadek proudu, který postihl finále amerického Super Bowlu, tradičně nejsledovanější sportovní přenos v USA, reagovalo v reklamě hned několik firem. Jako příklad uvádíme twitterový příspěvek sušenek Oreo.

-lmr-