Výběr nejlepšího zapojení médií a spotřebitelů

sobota, 16. února 2013, 22:08 Marketing, Reklama MediaGuru

Zadavatelé nacházejí stále nové možnosti, jak rozpohybovat média a zapojit spotřebitele.

Stále nové způsoby, jak posunout možnosti komunikace „statických médií” a jak do komunikace zapojit spotřebitele, přinášejí zadavatelé ve spolupráci se svými partnery, přinášejícími nezbytnou technologickou podporu. Předkládáme výběr zdařilých ukázek.

Možnosti komunikace v oblasti retail marketingu v minulém týdnu posunul japonský prodejce oděvů. Do výkladní skříně umístil „interaktivní manekýny”, kteří reagovali na pohyb zákazníků před výkladní skříni. Díky speciální detekci pohybů dokázaly figuríny napodobovat pohyby zákazníků.

Coca-Cola dále rozšířila nabídku svých „automatů štěstí”. Dřívější boxy na prodej Coca-Coly, ze kterých místo nápoje vypadlo např. skatové prkno, se nově staly zdrojem obnosu ve výši 100 euro. Obdarovaní ale byli instruováni, jaké dárky z takového obnosu mají nakoupit, aby pocity štěstí a radosti předali dalším lidem.

Cestu, jak noviny zpřístupnit i malým dětem a naučit je jejich pravidelnému čtení, vyzkoušel jeden z tokijských deníků. Do textů „pro dospělé”, ekonomických či politických rubrik, vložil speciální obrázky, které bylo možné vyvolat po přiložení mobilního telefonu. Z ekonomického grafu tak např. vylézaly dětem dobře známé kreslené postavičky.

Se spotřebiteli si nervy drásajícím způsobem zašprýmovala Nivea. U cestujících, čekajících na odlet svého letadla, vyvolala umístěním jejich fotografie na titulní strany novin a do televizních zpráv dojem, že po nich bylo vyhlášeno celostátní pátrání. Napjatou chvíli přímé konfrontace s ostatními cestujícími vystřídalo až úlevné zjištění, že policisté místo želízek vytáhli deodorant proti stresu.

Výrobce dětské stavebnice Lego vyzval spotřebitele, aby složené kreace ze stavebnice zapojili do reálných situací. Díky kombinaci reálných míst s přítomností Lega získaly zachycené momenty zcela nový kontext.

Argentinský pořadatel hudebních festivalů si lámal hlavu s tím, jak návštěvníkům zpříjemnit návštěvu přenosných toalet. Výsledkem byly hrající záchodové kabinky, které svůj „koncert" spustily jen v případě, že do nich návštěvníci festivalu vstoupili. Hudebně „zahrály” jak individuálně, tak dohromady.

-mav-