„Královna smyslného popu” oživuje značku Jaguar

úterý, 26. března 2013, 07:40 Reklama MediaGuru

Automobilka Jaguar odstartovala kampaň s cílem upozornit na sebe jako na značku, která přiměje řidiče cítit se „naživu”, k čemuž využívá také nadání zpěvačky Lany Del Rey.

Cílem kampaně bylo podle ředitele globální komunikace společnosti Jaguar Iana Armstronga (který k firmě přešel od japonské konkurence Hondy) probudit „spícího giganta”. Koncept zpracovala agentura Spark 44, částečně vlastněná samotnou automobilkou. Značku Jaguar se snaží představit jako moderní a svobodomyslnou, kultivovanou a zároveň smělou.

Restart značky proběhl již před rokem a letos plynule navazuje. Přesně na svátek svatého Valentýna totiž Lana Del Rey uveřejnila videoklip ke svému singlu s příznačným názvem „Burning Desire” – spalující touhu v něm nevěnuje konkrétnímu muži, ale novému vozu ze stáje Jaguar s označením F-Type. Od té doby nasbíral klip téměř pět milionů zhlédnutí. Britský deník Independent navíc zpěvačku tituluje jako „královnu smyslného popu”.

Přerod a omlazení značky Jaguar podle všeho dosáhne finálního stádia v létě, kdy na webových stránkách Jaguaru bude ke zhlédnutí krátký promo-film s jasným názvem Desire, kterému hudba Lany Del Rey poslouží jako soundtrack. Producentem filmu bude Ridley Scott (režisér Vetřelce, Blade Runnera, Gladiátora a dalších výjimečných snímků).

'Cause I just don't care

Ve výše uvedeném videoklipu s Lanou Del Rey se totiž rozhodně restart značky daří – při jeho sledování slova jako „moderní, svobodomyslná, kultivovaná a smělá” znějí jako poměrně přesný popis jeho atmosféry, přestože ta nese jistý nutný náznak ambivalence ve slovech „I drive fast, wind in my hair,/ I push you to the limits,/ 'Cause I just don't care.” Je to něco, co by možná chtěl zažít každý, na druhou stranu máme před prolamováním limitů a bezohledností obavy. Tím víc ale podvědomě přitahují. Říká se, že láska a nenávist mají k sobě ohromně blízko a také podle psychoanalytické teorie je nedílnou složkou sexuálního pudu rovněž pud agrese. Touha tak nemůže zůstat bez rozporů.

Malá dávka potencionální rozporuplnosti je navíc vlastní tvorbě Lany Del Rey obecně – její písničky jsou velice emotivní, na druhou stranu výlevy zranitelné holky možná jen předstírají. Del Rey totiž umí poetickým způsobem ztvárnit také svou vulgární stránku. Luxusní auto navíc v klipu neslouží v první řadě jako symbol společenského postavení (a tedy jako klíč k extatickým zážitkům), ale jako symbol samotného zdroje extatického potěšení. Je to právě Jaguar F-Type, který máme hnát do extrémů a který nám nažene vítr do vlasů.

Modrý samet

Ještě před uzavření spolupráce s firmou Jaguar Lana Del Rey napomohla propagaci oděvní značky H&M, když se stala tváří její podzimní kolekce. V rámci propagace H&M vzniklo podobně zajímavé video, tentokrát jako cover verze písně Blue Velvet z roku 1963 zpěváka Bobbyho Vintona.

Autor textu: Jan Vávra