Pohled Tima Hennessyho na novozélandskou reklamu

středa, 13. března 2013, 07:25 Reklama MediaGuru

Tim Hennessy, managing partner kreativní agentury Hullabaloo, vybírá to nejlepší z inspirativní novozélandské reklamy.

Tim Hennessy je jedním ze zakladatelů pražské kreativní agentury Hullabaloo. Původem z Velké Británie tráví část svého života v České republice, část na Novém Zélandu, odkud pochází jeho žena a kde nepřestává obdivovat tamní reklamu. Pro MediaGuru.cz vybral to nejlepší, co na druhé polokouli viděl.

„Pro mě je naprosto neuvěřitelné, že země se 4,5 miliony obyvateli dokáže dělat reklamu na světové úrovni tak konzistentně, po několik desetiletí.

Samozřejmě, že se i tam agentury na vrcholu střídají. Zatímco na přelomu 80. a 90. let reklamnímu trhu vládla agentura Saatchi&Saatchi, nyní svou prací vyčnívá Colenso BBDO, která o sobě tvrdí, že je nejvíce oceňovanou agenturou na světě. To sice nemůžu potvrdit, ale bez ohledu na počet cen, jejich práce je prostě skvělá.

Jediné, na co se sám sebe ptám, proč tohle nedokáže také česká reklama, protože jak je vidět, na velikosti zase tolik nezáleží.

Co fakt miluju, je reklama pro New World neboli novozélandské Tesco.

 

 

Tohle mě pokaždé dožene k slzám.

Reklama na limonádu L&P neboli Lemon & Paeroa je sice trochu starší, ale výborně ladí s patriotickým positioningem značky. Taková Kofola protinožců.

A nakonec, pokud poletíte s Air New Zealand, určitě si nenechte ujít jejich bezpečnostní video.“

autor textu: Tim Hennessy, Managing Partner agentury Hullabaloo