AXE redefinuje mužskou přitažlivost

pondělí, 08. dubna 2013, 03:00 Reklama MediaGuru

Unilever, výrobce mimo jiné deodorantů AXE, spustila soutěž o let do vesmíru. S ní spojená reklamní kampaň ukazuje, po kom ženy touží.

Do konce června bude známo třináct Čechů, kteří v rámci soutěže AXE Apollo Space Academy postoupí k testům způsobilosti pro let do kosmu. Soutěž do té doby totiž spočívá v tom nasbírat pro sebe na stránkách soutěže co nejvíce hlasů. Z nejúspěšnějších soutěžících bude následně vybrán jeden, který poletí do „Globální vesmírné základny“ na Floridě podstoupit další přípravy pro samotný let.

V rámci celého tohoto projektu bude napříč více než 60 zeměmi celého světa vybráno 22 lidí, kteří získají možnost podívat se do vesmíru se společností SXC na palubě suborbitálního vesmírného plavidla Lynx. Česká republika patří do jednoho regionu společně se Slovenskem a Maďarskem. V tuto chvíli je již jasné, že jeden z dvaadvaceti lidí, kteří dostanou šanci proletět se do vesmíru, bude právě z tohoto regionu. Jak bude let probíhat, ukazuje následující obrázek (kliknutím zvětšíte).

Troufnou si i ženy

Soutěže se samozřejmě mohou zúčastnit také ženy, jakkoliv tato informace může vyznít poněkud paradoxně v kontextu zaměření reklam na AXE.

Hypoteticky vzato, pokud by snad mezi závěrečnou dvaadvacítku šťastlivců postoupilo hned několik žen, ironicky by tak vystoupily ze stínu dosavadního portrétu vykresleným reklamou na tuto značku pánské tělové kosmetiky. Pokud jsou ženy vykresleny jako bytosti schopné okamžitě podlehnout jisté pánské vůni bez ohledu na vlastní schopnosti, tak přísně racionálně vzato, takové bytosti by asi sotva byly schopny náročné cesty do vesmíru.

Bortící se mužský svět

Ženy jsou totiž to, o co se hraje, nicméně samy o sobě jsou tak portrétovány v roli objektů. Úvaha, do jaké míry je to špatné, patří ale jinam. Za zmínku totiž také stojí fakt, že ani mužský svět nedojde klidu. S kampaní na AXE Apollo Space Academy a heslem „Na kosmonauta nemá nikdo“ dochází k aktualizaci hodnot spojených s vysokým postavením na společenském žebříčku. Do módy přicházejí kosmonauti a vesmír.

S rozvojem technologií a poklesem nákladů si tak stále více firem bude moci dovolit podnikat vlastní cesty k hranicím vesmíru, který se tak stane čím dál dostupnějším hřištěm pro testování lidských možností. Výrobce nápojů Red Bull toho již využil ke zviditelnění této značky pomocí Felixe Baumgartnera, skokana z hranice vesmíru. K dobývání žen už tak nestačí použít jen tu správnou vůni, případně se stát kapitánem sportovního týmu, hasičem, plavčíkem, a nebo vlastnit luxusní vůz. Nejdříve je třeba  naučit se dobývat vesmír. Léty osvědčené cesty ke společenskému úspěchu se tak zásadně mění, jako by se snažila kampaň naznačit. Ne že by snad zobrazené ženy kvůli tomu vystoupily z role objektů a zobrazení muži opustili svou roli založenou na společenském uznání, jen se hra o ženu posunula do jiných, doslova kosmických sfér. Značce AXE se tak podařilo zajímavě začlenit zdánlivě megalomanský koncept soutěže o let do vesmíru do své dosavadní image.

Autor textu: Jan Vávra