Apple je nejhodnotnější značkou, Google je druhý

úterý, 21. května 2013, 06:47 Marketing MediaGuru

Nejhodnotnější světové značky jsou Apple, Google, IBM, McDonalds a Coca-Cola, vyplývá z žebříčku BrandZ.

V žebříčku BrandZTM Top 100 Most Valuable Global Brand, který každoročně realizuje společnost Millward Brown Optimor, se na první pozici udržela značka Apple, a to i přes negativní náladu investorů a pád hodnoty jeho akcií. I přes prvenství hodnota značky letos vzrostla pouze o 1 % na 185 miliard dolarů, tempo růstu se snížilo o 95 %.

Naopak hodnota Samsungu, největšího konkurenta Applu v oblasti informačních technologií, vzrostla o 51 %. Samsung letos zaujal v žebříčku 30. místo s hodnotou značky ve výši 21 miliard dolarů.

Nejvážnějším adeptem, který zaútočí na první příčku, je Google. Z loňského 3% poklesu se mu letos podařilo navýšit svou hodnotu o 5 % na 114 miliard dolarů.

TOP 10 nejhodnotnějších značek světa

Studie The BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands využívá pro výpočet hodnoty značek kromě finančních dat i pohledu stávajících zákazníků a potenciálních uživatelů. Hodnota značky v sobě zahrnuje dva faktory: jednak zohledňuje schopnost značky generovat zisk, jednak bere v potaz schopnost značky budovat loajalitu svých zákazníků

Od roku 2006, kdy byl žebříček sestaven poprvé, vzrostla celková hodnota 100 nejhodnotnějších značek světa o 77% na současných 2,6 bilionu dolarů.

Celý žebříček naleznete zde.

-kch-