Reklama nemusí jen obtěžovat...
Nápadité zpracování reklamních kampaní nám mohou naše každodenní stereotypy alespoň trochu oživit.
Většinou míváme tendenci tvrdit, že nás reklama obtěžuje. Výzva k veřejné diskusi se špetkou vlastní kreativity, snaha vzbudit v nás optimismus či jen nápadité zpracování reklamních kampaní nám však mohou naše každodenní stereotypy alespoň trochu oživit.
JCDecaux Good Things – Coming Soon
Náladu Litevčanů, jejichž úsměv ve tvářích zamrzl vinou téměř půl roku trvající zimy, očividně pozvedla vesele laděná kampaň společnosti pro outdoorovou reklamu JCDecaux a agentury New! Z Vilniusu. Se sérií jednoduchých obrázků, na nichž postupně mizí kousky oděvů či se mění druh obuvi, vnášely mezi kolemjdoucí optimismus se vzkazem „Good things - coming soon” – ve volném překladu Brzy bude lépe. O adaptaci kampaně údajně JCDecaux požádala její lucemburská pobočka.
The Guardian: VoiceYourView
Američané z NewYorku, Chicaga, San Francisca a Los Angeles se díky outdoorové reklamě on-line zpravodajského portálu www.guardiannews.com mohou zapojit do veřejné diskuse na téma individuální svobody vs. vládní regulace. Ať již jde o problematiku držení zbraní či restrikcí v oblasti internetu, kampaň s názvem VoiceYourView (Vyjádři svůj názor) s ilustracemi Nomy Bar vybízí americké občany k vlastnímu ztvárnění aktuálních politicko-veřejných témat s jejich PRO a PROTI, a jejich umístění na weby Instagram a Twitter. Speciální stránka www.guardiannews.com/VoiceYourView pak k jednotlivým tématům přináší široké spektrum názorů ze strany novinářů a publicistů. Za kreativní zpracování odpovídá agentura BBH New York, USA.
Calgary Farmers' Market: Carrots
Ideální způsob, jak aktivovat naše chuťové buňky a propagovat jednoduché sdělení, že farmářský trh má otevřeno i v té nejmrazivější kanadské zimě: zapíchnout obrovské makety mrkve do sněhu. Agentura WAX, Calgary, Kanada
HeartKids: Leaky heart
Sdělení valné většiny charitativních kampaní nebývá zrovna radostné, takže o podchycení naší pozornosti musí zadavatelé usilovat s nasazením neotřelého zpracování či volbou zajímavého média. To se podařilo australské nadaci Heartkids s lehce guerillovou kampaní nakreslených srdcí na chodnících s využitím detailů, např. děr a kanálů, pro znázornění nejčastějších srdečních vad u novorozenců. Agentura SHEDcsc, Austrálie.
-mpl-