Televizní reklama v dubnu klesla o téměř čtvrt miliardy

úterý, 21. května 2013, 07:23 Reklama MediaGuru

Monitorovaný objem televizní reklamy byl v dubnu v meziročním srovnání nižší o cca 220 mil. Kč.

Situace na trhu televizní reklamy, která v důsledku nové obchodní politiky skupiny Nova a nemožnosti konkurenční skupiny Prima absorbovat všechnu poptávku vedla k propadu části reklamních televizních investic, se v dubnu odrazila v meziročním snížení o 220 mil. Kč. Vyplývá to z dat monitoringu Admosphere.

V procentuálním srovnání jde o snížení na úrovni 7 %, což znamená, že se ztráty z počátku roku (leden, únor – pokles o 17 %) podařilo částečně snížit. Přesto televize zůstává mediatypem, který v letošním roce v hrubých monitorovaných obratech klesá nejvíce z rozhodujících médií (tj. TV, tisk, internet, rádio, outdoor).

Tisková reklama v dubnu podle monitorovaných dat stagnovala. Nejrychleji rostoucím mediatypem tak zůstává internet s více jak 30% nárůstem.

Vzhledem k tomu, že rádia jsou od začátku roku rozšířena o regionální kampaně, není meziroční srovnání možné.

Do monitoringu outdoorové reklamy byla nově zařazena společnost RailReklam, naopak v monitoringu se už neobjevují data společnosti Screenet.  

Monitorované investice do médií, IV/2013

Zdroj: Admosphere

-mav-