Netradiční tiskovky: novináři ve stanu nebo v tramvaji

pátek, 26. července 2013, 11:28 Marketing MediaGuru

Tiskové konference lze prostorem či dekorací tematizovat a povýšit na nevšední zážitek.

Minulý týden představila Česká televize na tiskové konferenci druhou řadu legendárního seriálu Sanitka 2. O samotném seriálu jsme již psali. Co však stojí za pozornost, je i samotný průběh tiskové konference, která se netradičně, avšak tematicky konala v  záchranářském voze.  Konkrétně vše probíhalo v Golemovi, v největším záchranářském voze, který má česká záchranářská služba k dispozici a používá jej při hromadných neštěstích. Novináři na jedné straně a herci seriálu s vedením ČT na straně druhé se tak ocitli sice ve stísněném, ale autentickém prostoru záchranářského prostředí. Menší sanitky, její historické modely a záchranáři v uniformě pak celou akci už „jen“ dokreslili, stejně jako materiály pro novináře poskytnuté na flash disku ve tvaru houkací sirény.

Tisková konference ČT k seriálu Sanitka v Golemovi

Tematické propojení s lokací a dekorací tak může prostému sdělení nové informace či představení daného produktu či služby výrazně přidat na zajímavosti. Tisková konference má většinou stejný průběh, zástupci komunikující strany pozvou vybrané novináři, aby jim odhalili něco ze své kuchyně. Konference se většinou koná v hotelovém či restauračním prostoru, kde jsou všichni přivítáni, informováni a „propuštěni“. Nicméně někdy se rozhodne pořadatel dát konferenci i téma a prostor, které se nabízí, a povýšit všední novinářskou událost do třídy těch nevšedních.

Česká televize však není zdaleka jediná. Když loni v létě televizní stanice Nova prezentovala svůj nový seriál Gympl s (r)učením omezeným, rozhodla se pro téma školního vyučování. Část prostor na Barrandově, kde Nova sídlí, se tak proměnila ve třídu a školní jídelnu. Novináře vítal školník, seděli ve školních lavicích, potřebné materiály byly vyskládané v „aktovkách“. Zástupci Novy usedli za katedru u tabule, konferencí provázela přísná třídní učitelka – moderátorka Lucie Borhyová –, která neváhala napomenout vyrušující novináře. Tradiční občerstvení se pak odehrálo v prostorách firemní jídelny, která se přeměnila ve školní jídelnu s nezbytnými tácy. Novináři, kteří nepředložili stravenku, byli bez oběda.

Tisková konference TV Nova k seriálu Gympl s (r)učením omezeným

Nebát se prezentovat přednosti výrobku v praxi

Značka Ambi Pur, která si zakládá na tom, že dokáže prostor zbavit i ten nejnepříjemnější zápach, své schopnosti předvedla novinářům na živo. Proto pozvala novináře do kulinářského studia Ola Kala, uvařila si s nimi malé jídlo, mimo jiné i s mořskými plody, a pak rozprášila Ambi Pur nad stolem. Prezentaci produktu doplnila přednáška aromaterapeutky a psychoterapeutky Barbory Novákové.

Tisková konference značky Ambi Pur

Předvést neotřelým způsobem fungování pračky se rozhodla společnost LG, která novináře pozvala do aquaparku, kde prací proces ztvárnily akvabely.

Navodit tu správnou atmosféru

Někdy je potřeba pro předvedení plné hodnoty produktu či služby připravit tu správnou atmosféru. Pivní značka Zlatopramen pro uvedení horkého radleru neváhala na tiskovou konferenci přenést zimu . Namrzlá okna Žižkovské věže, sníh, byť umělý, a zástupci společnosti Heineken v lyžařském a snowboarďáckém  oblečení opravdu dokázali navodit pocit chladu, díky čemuž mohli pozvaní novináři docenit výhody horké novinky.

Tisková konference k dvouletému výročí projektu Čtení pomáhá, v němž děti čtením knížek přispívají na různé charitativní a neziskové projekty, zase ukázala, v čem přesně dokáže pomoci. Děti zapojené do projektu „načetly“ mimo jiné 105 tisíc korun občanskému sdružení Loutky v nemocnici, které se snaží zpříjemnit dětským pacientům jejich pobyt v nemocnici divadlem. Konference se proto konala v Thomayerově nemocnici, kde obdarovaný divadelní soubor sehrál dětem krátké představení.

Tisková konference projektu Čtení pomáhá v Thomayerově nemocnici

Farmaceutická společnost GlaxoSmithKline zase tiskovou konferenci o invazivních infekčních onemocněních a pneumokokových onemocněních uspořádala v tramvaji, kde se onemocnění také mohou přenášet.

Ve chvíli, kdy to představovaný produkt či služba nabízí, hodí se tak tiskovou konferenci tematicky rozšířit. Výsledkem je vyšší atraktivita a zajímavost akce, a to nejen pro novináře.

-mav-, -kch-