Obří fúze agentur: Publicis se spojí s Omnicomem

pondělí, 29. července 2013, 05:12 Reklama MediaGuru

Na trhu komunikačních skupin má dojít k mega fúzi společností Omnicom a Publicis.

Zásadní informaci potvrdili v neděli zástupci komunikačních skupin Publicis a Omnicom. Dvě přední světové komunikační skupiny se dohodly na vytvoření společné firmy Publicis Omnicom Group. Jde o tzv. fúzi rovných (merger of equals), kdy se spojují srovnatelně velké společnosti do nové firmy. Na komunikačním trhu jde o nejrozsáhlejší fúzi v historii. Dohoda byla podepsaná v neděli 28. července.

Spojením vznikne největší agenturní komunikační skupina na světě s odhadovaným objemem ročních tržeb téměř 23 miliard USD, která tak předběhne obratově nejsilnější WPP (15,6 mld. USD v roce 2012). Společná tržní kapitalizace přesáhne 35 miliard USD a fúze zahrne 130 tisíc zaměstnanců. Transakce ale musí projít schvalováním antimonopolních úřadů. V případě souhlasu obě společnosti předpokládají dokončení fúze nejpozději v prvním čtvrtletí roku 2014.

Obě skupiny mají mít v nové firmě rovnocenné zastoupení – 50 %. Řízení společnosti má odpovídat rovnovážnému zastoupení: generální ředitelé obou společností, Maurice Lévy a John Wren, budou stát v čele firmy společně v prvotní integraci po dobu 30 měsíců. Maurice Lévy bude po tomto období zastávat post předsedy dozorčí rady a John Wren bude pokračovat jako CEO Publicis Omnicom Group. Společnost bude mít jednotné představenstvo s 16 členy, složené ze dvou generálních ředitelů a sedmi ředitelů bez výkonné pravomoci z každé společnosti.

Nově vytvořený podnik bude mít své hlavní kanceláře nadále v Paříži a New Yorku. Záměr už jednomyslně schválily správní rady obou firem.

Maurice Lévy, CEO Publicis Groupe

„Odvětví marketingu a reklamy prošlo v posledních letech dramatickými změnami. Tento vývoj přinesl velké výzvy a příležitosti našim klientům. Společně s Johnem se domníváme, že z této fúze budou profitovat klienti díky nejrozsáhlejšímu propojení analogových a digitálních služeb,“ uvedl ke spojení šéf Publicisu Maurice Lévy.

„Věříme, že toto spojení nastartuje naši novou společnost k velkému růstu s dlouhodobými přínosy pro klienty, zaměstnance a akcionáře," je přesvědčen CEO Omnicom Group John Wren.

John Wren, CEO Omnicom Group

Dohoda obou hlavních komunikačních skupin je dokladem stále sílící koncentrace na reklamním a mediálním trhu, která se nevyhýbá ani komunikačním agenturám. Pod jednu střechu by se tak na základě dohody měly mj. začlenit reklamní agentury, jakými jsou Leo Burnett a Saatchi & Saatchi (Publicis) a Mark BBDO, DDB či TBWA (Omnicom). Na trhu mediálních agentur jde především o OMD, PHD a A!M (Omnicom) a Starcom MediaVest a ZenithOptimedia (Publicis).

Omnicom se sídlem v New Yorku dosáhla loni čistého zisku ve výši 998 mil. USD, tržby se zvýšily na 14,2 mld. USD.

Společnost Publicis se sídlem v Paříži skončila loňský rok v zisku po zdanění 983 mil. USD při tržbách 8,8 mld. USD.

Portfolio značek Publicis Omnicom Group

-mav-


Pozn.: Server MediaGuru.cz provozuje agentura PHD, která je součástí Omnicom Group.