České mediální domy mají společný projekt v RTB
Centrum Holdings, Mafra, Ringier, Mladá fronta a Sanoma se spojily v projektu prodeje online přes RTB.

Pět předních českých mediálních domů – Centrum Holdings, Mafra, Rimgier, Mladá fronta a Sanoma – připravily společný projekt na poli online reklamy prodávané systémem RTB (real-time bidding), neboli aukce ploch v reálném čase. Projekt, který mediální domy označují za průlomový, chtějí představit na tiskové konferenci v příštím týdnu, vyplývá z pozvánky.
Tiskové konference se zúčastní šéfové online oddělení příslušných společností, případně jejich zástupci. Konkrétně to budou Petr Bednář (Mladá fronta), Michaela Kačena (Ringier Axel Springer), Jiří Otevřel (Mafra), Tomáš Žlůva (Sanoma) a za Centrum Holdings Matěj Novák a Pave Vopařil.
Právě Centrum Holdings je průkopníkem RTB prodeje v českém prostředí. RTB do svého prodeje ale zatím tuzemská média příliš nezačlenila, v tomto směru může být společná iniciativa významným krokem. Z větších mediálních domů se do RTB připojila společnost Vltava-Labe-Press, resp. její dceřiná společnost MixMedia.
Profesní sdružení SPIR odhaduje, že objem RTB reklamy mohl v loňském roce v tuzemsku dosáhnout 9 mil. Kč. Podle odhadů zástupců mediálního trhu může být letošní růst RTB až 300%.
-mav-