Flema: Nejvíce prací posílají Publicis a Omnicom

pondělí, 05. srpna 2013, 09:56 Reklama MediaGuru

V letošním ročníku soutěže Flema se utká více jak 50 prací, nejvíce poslaly skupiny Publicis a Omnicom.

Do osmého ročníku soutěže FLEMA Media Awards, která oceňuje nejlepší mediální kampaně a kreativní využití médií v Česku a na Slovensku se přihlásilo 54 kampaní. Soutěž vyhlašuje společnost FLEmedia, mediální poradce a auditor.

Celkem 20 společností přihlásilo aspoň jednu práci – 11 z Česka (33 přihlášek) a 9 ze Slovenska (21).

Nejvíce přihlášek z českých mediálních agentur poslala agentura Starcom MediaVest (8) následovaná ZenithOptimedia Prague (6) – obě agentury ze skupiny Publicis.  Druhými nejpočetněji zastoupenými jsou agentury Omnicomu (PHD a Attention! Media) - obě po čtyřech přihláškách.

Z agentur působících na Slovensku má nejvíce želízek v ohni MEC Slovak Republic (5).

Z hlediska kategorií je nejvíc přihlášek je v kategoriích Nejlepší využití OOH (14) a digitálních médií (11). OOH se tak vrací po třech letech do čela počtu přihlášek a stává se nejvíce rostoucí kategorií (o 40 %). Kromě toho zaznamenala nárůst už jen kategorie Nejlepší využití TV (ze 7 na 8).

René Jež, ředitel soutěže ze společnosti FLEmedia, dodává: „Na letošních přihláškách je vidět, jak těžká je situace na trhu. Méně realizovaných kampaní a větší příklon zadavatelů k ,osvědčeným‘ řešením se projevuje v menším počtu zajímavých kampaní, a tím pádem i v počtu přihlášek do soutěže (o 14). Pokles je v podstatě stejný jak u českých tak slovenských přihlašovatelů.“

Počet přihlášek od agentur, Flema 2013

Soutěží se v osmi kategoriích – v šesti kategoriích podle mediatypu (nejlepší využití TV, tisku, OOH, rádia, kinoreklamy a digitálních médií) a ve dvou průřezových (Nejlepší kampaň a Nejlepší malá kampaň). Přihlásit kampaň do soutěže mohl kdokoli, kdo se podílel na jejím vzniku (mediální agentura, reklamní agentura, zadavatel reklamy, médium, atd.). Přihlášeny mohly být práce, které byly realizovány na českém nebo slovenském trhu v období od 1. ledna 2012 do 30. června 2013.

Odborná porota hlasuje ve dvou kolech. V prvním kole více než 90 porotců ze strany zadavatelů, agentur a dalších odborníků z komunikačního průmyslu nominují kampaně na shortlist. Shortlist bude oznámen na mezinárodní konferenci FLEMA Media Conference v pátek 20. září 2013. Ve druhém kole užší porota na svém zasedání vybere vítěze jednotlivých kategorií, kteří budou slavnostně vyhlášeni ve čtvrtek 17. října 2013 v průběhu galavečera konaného v hotelu Corinthia.

-mav-

Pozn.: Server MediaGuru.cz provozuje mediální agentura PHD, která je součástí skupiny Omnicom.