Inspirace ze světa: úspěšné mediální kampaně
V souvislosti s probíhající kreativní mediální soutěží Flema přinášíme inspiraci ze zahraničí.
Osmý ročník soutěže FLEMA Media Awards se blíží. Již 20. září bude oznámen výběr finalistů, o necelý měsíc později – 17. října – proběhne na galavečeru v Corinthia Hotel vyhlášení vítězů. Letos se do soutěže, kterou pořádá společnost FLEmedia, přihlásilo celkem 54 kampaní z Česka a Slovenska.
V souvislosti s česko-slovenskou soutěží přinášíme trochu inspirace ze zahraničí – konkrétně vítězné kampaně kategorie Media z festivalu Cannes Lions.
Grand Prix si v této kategorii odnesla nizozemská agentura Ogilvy & Mather za kampaň „Why wait until it’s too late?“ (Proč čekat, než bude příliš pozdě?), kterou připravila pro společnost Dela, poskytující pojištění pohřbu a pohřební služby. Kampaň vybízela lidi, aby řekli svým nejbližším to, co mají na srdci včas. Využila k tomu skryté kamery, televizní vysílání, tiskové a outdoorové reklamy, umístěné tam, kde je mohli daní adresáti vidět.
Zlatých cen bylo rozdáno celkem osmnáct. Jedna z nich putovala například do německé agentury OgilvyAction za kampaň „Back To Vinyl – The Office Turntable“ (Zpět k vinylům – kancelářský gramofon), která za účelem upozornit na vinylové nahrávky lidi z reklamní branže vytvořila speciální direct mail. Spolu vinyly rozeslala i papírový gramofon, tedy spíše jen gramofonový talíř, na kterém bylo možné si pomocí smartphonu desku přehrát.
Zlato si vysloužila také kampaň peruánské agentury Mayo Draftfcb pro technickou univerzitu UTEC. V rámci kampaně byl uprostřed nehostinné peruánské krajiny s nedostatkem vody instalován billboard, který z vlhkosti vzduchu vytvářel pitnou vodu.
S vodním motivem je propojena i další zlatá kampaň, tentokrát od japonské agentury Dentsu pro automobilku Toyotu, jejímž cílem bylo propagovat ekologický model automobilu Aqua. Zvolena byla forma ekologických aktivit v 50 různých oblastech Japonska, které byly komunikovány přes lokální noviny. Účastníci akce, kteří na sobě měli jednotný obrandovaný oděv, se tak sami stali chodícími médii.
Další zlato bylo uděleno ruské agentuře Voshod (Восход) za kampaň „Make the politicians work!“ (Nechejme politiky pracovat!), kterou vytvořila pro pro jekatěrinburský zpravodajský server Ura.ru. Kampaní stránky reagovaly na neutěšený stav silnic, které městské zastupitelstvo dlouhodobě neřeší. Kolem jednotlivých děr byly nastříkány podobizny politiků s jejich nesplněnými sliby. Výsledkem kampaně byla alespoň částečná oprava silnic.
Britská agentura Mindshare si zlato odnesla za svou kampaň pro papírové kapesníky Kleenex. V podzimní kampani využila tzv. adaptivního plánování, kdy se místo, zahájení a intenzita kampaně odvíjely od vyhledávání klíčových slov v Googlu. Pro spuštění akce stačilo jen pozorovat, kdy se v daném regionu začnou vyhledávat slova jako horečka či nachlazení.
Více o strategiích úspěšných mediálních řešení se dozvíte na letošním ročníku konference Flema. Jedním z vystupujících bude i porotce z festivalu v Cannes.
Přehled zlatých kampaní Media Lions
Název kampaně | Zadavatel | Agentura | Mediální agentura | Země |
Grand Prix | ||||
WHY WAIT UNTIL IT'S TOO LATE? | Funeral Insurance Company Dela | Ogilvy & Mather | MediaValue Eindhoven | Nizozemí |
Zlato | ||||
BACK TO VINYL - THE OFFICE TURNTABLE | Kontor Records | OgilvyAction | Německo | |
POTABLE WATER GENERATOR | The University of Engineering and Technology | Mayo Draftfcb | Media Connection BPN | Peru |
MAKE THE POLITICIANS WORK | Server Ura.ru | Voskhod | Voskhod | Rusko |
IBM OUTDOOR AS UTILITY | IBM | Ogilvy France | Francie | |
SMALL WORLD MACHINES | Coca-Cola | Leo Burnett | Austrálie | |
DUMB WAYS TO DIE | Metro Trains | McCann | Austrálie | |
KLEENEX CATCHES COLDS | Kimberly Clark | Mindshare UK | Mindshare UK | Velká Británie |
FACEBOOK 1914 | Musée de la Grande Guerre du Pays de Meaux | DDB | Francie | |
REAL BEAUTY SKETCHES | Unilever | Ogilvy Brasil | Brazílie | |
TRACK MY MACCA'S | McDonald's | DDB | OMD Australia | Austrálie |
A MILLION REASONS TO BELIEVE IN THAILAND | Coca-Cola | Initiative | Initiative | Thajsko |
THANK YOU MOM | P&G | Carat | Carat | USA |
A MILLION REASONS TO BELIEVE IN THAILAND | Coca-Cola | Initiative | Initiative | Thajsko |
AQUA SOCIAL FES!! | Toyota Marketing Japan Corporation | Dentsu | Japonsko | |
SAVE 11 | Allstate | Starcom MediaVest | Starcom MediaVest | USA |
McDONALD'S BECOMES MACCA'S | McDonald's | DDB | OMD Australia | Austrálie |
IBM OUTDOOR AS UTILITY | IBM | Ogilvy France | Francie |
-kch-