Automaty marketéry stále baví

neděle, 29. září 2013, 11:42 Marketing MediaGuru

Automaty stojí na zábavnější straně marketingové komunikace, neslouží jen pro výdej nápojů.

Letos je to přesně 124 let, kdy se v Marseille poprvé objevil nápojový automat, ze kterého si mohli přístavní dělníci koupit teplý nápoj na zahřátí. Od té doby ušel nápojový automat dlouhou cestu, a to nejen v zeměpisném měřítku. Dávno se už neomezuje jen na nápoje a jeho princip vydávání je díky technologii mnohem sofistikovanější. Není divu, že si ho oblíbili marketéři, kteří jej často a rádi využívají pro oblast ambientní komunikace.

Kávová značka Douwe Egberts umístila na letišti nápojový automat, který vydával kávu zdarma, jen když rozpoznal, že ji člověk opravdu potřebuje. Díky zabudovanému softwaru začal nalévat ve chvíli, kdy člověk zívnul. Celkem odměnil 210 zívnutí.

Jako výrazný prvek v komunikaci nápojový automat dlouhodobě využívá značka Coca-Cola, která se jeho prostřednictvím snaží přinášet lidem radost. Zabodovala se svým automatem, který dokázal sblížit i takové rozhádané sousedy, jako jsou obyvatelé Indie a Pákistánu.

U nápojového automatu ledového čaje značky BOS stačilo k vydání plechovky jen zatweetovat.

V Bulharsku pivní značka Amstel po kolemjdoucích nechtěla vůbec nic. Plechovku piva vydala každému, kdo si před jejím automatem na tři minuty jednoduše odpočinul.

Brazilský hudební časopis Billboard připravil automat, který sice nevydával nápoje, ale zato obdaroval ryzí hudební fanoušky. Potřeba bylo jen nechat zkontrolovat svou hudební knihovnu v iPhonu, a pokud v ní kontrolní systém našel více než dvacet skladeb umělce z titulní strany aktuálního čísla, automat vydal časopis zdarma.

O automatech v marketingové komunikaci se můžete dočíst i zde.

-kch-