Nejefektivnější reklamy: opět cena pro reklamu na džíny

sobota, 28. září 2013, 13:17 Reklama MediaGuru

Ceny za nejeefektivnější evropské reklamy Euro Effie byly rozdány.

Při slavnostním večeru v Bruselu byly předány ceny za evropskou reklamu Euro Effie 2013. Obdrželo osm agentur, mezi nimi žádná z Česka a ani ze Slovenska. Nejvíce ocenění za efektivní a kreativní práci si odneslo Německo – celkem osm. Za ním následovala Velká Británie se třemi a Dánsko se dvěma cenami. Po jednom ocenění obdrželo Rakousko, Belgie, Nizozemí, Švédsko a Švýcarsko.

Stejně jako v minulém ročník se Agenturou roku stala síťová agentura Grey EMEA. Její pobočky získaly tři ocenění, což je o jedno méně než v roce 2012 – jedno zlato a dvě stříbra. Grey EMEA tak zvítězila dvakrát v řadě a celkově šestkrát za celou existenci soutěže. Kromě svého titulu získala i reklamní čas na televizním kanálu Euronews, a to v hodnotě 100 000 eur.

V kategorii spotřební zboží si jediné ocenění odnesla agentura UncleGrey, která spadá pod Grey EMEA. Stříbro získala za interaktivní kampaň na džíny The Liberation. Za stejný projekt ale vyhrála zlato v kategorii malý rozpočet. Tato kampaň byla oceněna i na festivalu Cannes Lions. Agentura natočila interaktivní film, v němž může divák kdykoliv kliknout na oblečení hlavních hrdinek a je přesměrován do e-shopu.

Saatchi & Saatchi si odnesla cenu za protikuřáckou kampaň Quit Smoking With Barça v kategorii zdravotní péče a volně prodejných léků. Zakázka byla vytvořena pro Evropskou komisi, k vidění je i v Česku.

Automobilové sekci tento rok vévodila německá agentura DDB Team Blue s kampaní The One pro Volkswagen.

V IT a telekomunikačních technologiích vynikla DDB Tribal Group s kampaní Move On pro německý Telekom. Šlo o projekt, kdy byl v rámci několika evropských zemí natočen interaktivní road movie. Jednou z těch zemí je i Slovensko. Podobný nápad už realizovalo v roce 2001 BMW.

Hned dvě zlaté medaile byly uděleny v sekci zábavního průmyslu a volného času. Jednu si odnesla britská agentura The Brooklyn Brothers & Islenska za kampaň Honorary Islander, druhou německý Geometry Global za kampaň Brave. Brave navazovala na animovaný film ze studia Walta Disneyho, který se Skotsko rozhodlo využít ke své propagaci.

Nejefektivněji umí využit sociálních médií podle porotců Ogilvy & Mather. Tato agentura to dokázala s kampaní Stratos Jump. V ní se inspirovala popularitou seskoku Felixe Baumgartnera a natočila to samé v mini verzi s legem.

V kategorii rychloobrátkové zboží ohodnotila porota nejlépe švédskou agenturu INGO za její kampaň Discover a new taste from Wasa pro potravinářskou firmu Barilla.

V kategorii nejlepší ukázka integrované efektivity byla zlatem oceněna kampaň agentury VCCP pro easyJet – postavená na zážitcích a lidech, které si s různými evropskými místy uživatelé spojují.

Kompletní výsledky naleznete zde.

- ver-