S festivalem světla Signal se spojují i zadavatelé

pátek, 18. října 2013, 15:17 Marketing MediaGuru

Co umí se světlem, ukazují na festivalu Signal vedle umělců také značky Philips, Cisco, ČEZ nebo Volvo.

Ve čtvrtek 17. října v 19 hodin bude v centru Prahy slavnostně zahájena čtyřdenní přehlídka současného audiovizuálního umění. Signal festival začne na Staroměstském náměstí rozsvícením světelné instalace Hypercube (viz náhledové foto), jedné z 35 instalací, které pro první ročník připravila řada významných domácích i zahraničních umělců pod taktovkou společnosti Fresh Films.

„Jednou z hlavních myšlenek festivalu je vytvořit tradici přehlídky moderního audiovizuálního umění u nás, kde světelné umění není příliš známé. Festival dává příležitost také místním umělcům, kteří primárně se světlem nepracují, vyjádřit se novým prostředkem a navíc ve veřejném prostoru. Přivést do Prahy světové hvězdy video mappingu je pak ona třešnička na dortu, která festival korunuje na kulturní událost letošního pražského podzimu,“ dodává ředitel festivalu Martin Pošta.

Festival světla podpořila řada domácích umělců jako Rony Plesl, Milan Cais, Krištof Kintera, Vladimir 518, Jakub Nepraš, František Skála a mnoho dalších. Přijedou i umělecká uskupení: své instalace i video mappingové projekce na historické budovy představí ruská Sila Sveta, katalánské uskupení Telenoika, francouzští 1024 architecture, Romain TardyAntivj visual label a české uskupení The Macula.

Vedle umělců své umění se světlem představí také někteří zadavatelé. Společnost Philips představuje v prostorách New York University Prague osvětlení budoucnosti, například svítidla tenká jako noviny, průhledná okna, která se změní ve svítící stěny, nebo panoramatickou střechu vozu, jež umožní mít nad hlavou hvězdné nebe. Kromě toho Philips spoluorganizuje mezinárodní konferenci Světla pro naše města, jež si klade za cíl otevřít na odborné úrovni témata veřejného osvětlení ve městě, architektonického světelného designu, nových technologií v osvětlení architektury a veřejného prostoru.

Philips a osvětlení budoucnosti

Philips se dále spolu s dalším partnerem festivalu společností Eltodo podílí na osvětlení parníku Vyšehrad, jenž se na čtyři dny promění v obrovský reflektor osvětlující vše v okolí.

Volvo ukáže na náměstí Jana Palacha 3D mapping na svém modelu V40 Cross Country.

Volvo a 3D mapping

Každý večer na Ovocném trhu bude k vidění světelná show společnosti ČEZ. V kole připomínajícím hračku pro křečky bude možné během postupně rozsvěcet soustavu klasických i LED světel.

ČEZ na Signal Festivalu

Společnost Cisco pro festival vytvořila virtuální galerii umístěnou na Staroměstském náměstí. Prostřednictvím aplikace Signal Festivalu je možné si prohlédnout fotografie instalací, jak je nafotili návštěvníci festivalu.

Partnerem instalace se stala také Komerční banka, jejíž sídlo v ulici Na příkopech získá po dobu festivalu speciální světelný kabát Filipa Müllera.

První večer festivalu přišly světelnou podívanou zhlédnout tisíce lidí. Podle ohlasů organizátoři odhadují, že divácky nejúspěšnější instalace jsou po prvním večeru video mapping od českých tvůrců The Macula na kostelu sv. Ludmily na náměstí Míru.

Více informací o festivalu naleznete zde.

-kch-