Forum Media: Na sítích denně přibudou stamiliony snímků

středa, 13. listopadu 2013, 12:33 Marketing MediaGuru

Na pražském Žofíně ve středu zahájila dvoudenní konference Forum Media.

„Svět se stává vizuálnějším,“ řekl hned na úvod své prezentace na konferenci Forum Media Christian Toksvig, viceprezident společnosti Getty Images. Prvním důvodem, proč se tak děje, je podle něj skutečnost, že na světě se používá mnohem více fotoaparátů než kdy dřív, a to zejména díky vzrůstající penetraci chytrých telefonů. Spolu s tím roste i počet fotografií. Zatímco v roce 2000 vzniklo na světě na 86 miliard digitálních fotografií, v roce 2011 to již bylo 380 miliard.

„Rovněž se mění i náš postoj k fotografiím. Dříve jsme si fotografie schovávali kvůli vzpomínkám, dnes je sdílíme v reálném čase s lidmi, které známe,“ vysvětlil Christian Toksvig. Na sociální sítě je každý den nahráno stovky milionů fotografií: na Flickr jich přibude 1,5 milionu denně, na Instagram 55 milionů a na Facebook 350 milionů. Stejný počet je každý den nahráno i na rok starou aplikaci Snapchat.

„Každý je dnes fotografem i vydavatelem zároveň. A to je příležitost pro content marketing a značky, které tak nemusí komunikovat pouze reklamou, ale stát se součástí show,“ uvedl Christian Toksvig.

Značky mohou místo reklamního sdělení vytvářet obsah, který baví. Fotografie, komiksy, infografiky a videa navíc mají své výhody: dokážou rychle a efektivně komunikovat, mají virální potenciál a jsou schopné stimulovat k akci. V tvorbě obsahu se však značky nemusí spoléhat jen na sebe, ale mohou využít i své zákazníky. Podle Christiana Toksviga je tak content marketing v současnosti nejefektivnější formou marketingu.

Dopoledne prvního dne vystoupil také ruský manažer roku Sergej Novikov, šéf komunikace energetické společnosti Rosatom, který ukázal, jak komunikovat téma jaderné energie prostřednictvím televizních a online médií.

Marcel Gajdoš, regionální manažer společnosti Visa, hovořil o digitálních technologiích v bankovním sektoru a Adam Scott, architekt a kreativní ředitel Free State, nastínil vizi komunikace 21. století.

-kch-