Seriál Futurama a jeho slavné značky

sobota, 02. listopadu 2013, 09:11 Reklama MediaGuru

Po 14 letech skončil seriál Futurama, který náš vesmír obohatil i o pár nových značek.

Seriál Futurama 4. září odvysílal na stanici Comedy Central svou poslední epizodu. Po 14 letech a sedmi sériích tak skončil jeden z kultovních animovaných seriálů z dílny Matta Groeninga, který již přes 20 let tvoří také příběhy americké rodinky Simpsonových. Futurama přitom neskončila poprvé. Její první konec ohlásila domovská televizní stanice Fox již v roce 2003. Znovu ožila o čtyři roky později díky stanici Comedy Central, která zaplatila další tři série. Letos se však zdá, že už je s Futuramou opravdu definitivní konec.

Animovaný science-fiction z 31. století za dobu svých 140 epizod dokázal získat dvakrát cenu Emmy, a to v roce 2002 a 2011, (ne)doručit stovky zásilek na různé planety a nechat vzniknout nespočet značek vesmírného věhlasu.

Jedna z nejznámějších značek, které Futurama stvořila, je nepochybně Planet Express, poskytovatel intergalaktických zásilkových služeb, kde jsou zaměstnáni i všichni hlavní hrdinové.

Planet Express se v roce 3002 na krátko přejmenovala na PlanEx, jejíž logo velmi připomínalo logo jedné konkurence z dávné minulosti.

V každém dílu, minimálně v úvodní znělce, je k vidění nápojová značka Slurm, která si se svými slogany „Enjoy Slurm“, „Slurm – It’s Highly Addictive!“ či „Drink Slurm!“ nejvíce utahuje z Coca-Coly. V seriálu má dokonce celé portfolio produktů: kromě základního Slurmu nalezneme i nachlazený Slurmee, Royal Slurm, Super Slurm, New Slurm, Enslurm… a samozřejměi nízkokalorickou Diet Slurm.

Třináctá epizoda první série „Fry a továrna na Slurm“ dokonce poodhalila tajemství složení tohoto zeleného a vysoce návykového nápoje. Po vzoru filmu Karlíka a továrny na čokoládu se celý tým Planet Expressu dostává na exkurzi do továrny a náhodou zjistí i onu přísně tajnou přísadu.

Své místo na slunci si ve 31. století vybojovala také značka piva Bendërbrau, oblíbený nápoj Bendera, který ze své přirozenosti nemůže dělat nic jiného než se důkladně řídit sloganem: „Let’s get drunk“.

Podobný odkaz na existující pivní značku Löwenbrau představuje například i pivo Löbrau, jehož název foneticky označuje i osobu s nepříliš kultivovaným vystupováním (low-brow), tedy k Benderovi.

Venkovní reklamu využívá japonská značka Pussycat, která svým původem i logem značně připomíná oblíbenou dětskou ikoniu Hello Kitty.

Futurama nepřišla zkrátka, ani co se mobilních telefonů týče. Společnost MomCorp v roce 3010 uvedla na trh eyePhone, který byl k dostání v tzv. MomStore. Nedlouho po uvedení byl představen novější, nikoliv však lepší model eyePhone 2.0.

Společnost MomCorp se však nezastavila jen u vývoje technologií, ale vytvořila i slavnou sociální síť Twitcher, na kterou si mnoho lidí záhy vytvořilo závislost.

Všechny značky i produkty z 31. století naleznete zde.

-kch-