Škoda Auto redesignuje svou prodejní síť

čtvrtek, 21. listopadu 2013, 12:05 Marketing MediaGuru

Do konce roku 2015 Škoda Auto změní vzhled více než 5300 obchodních míst na světě.

Změna vzhledu, založená na novém designu značky, je integrální součástí Růstové strategie Škoda 2018, jejímž cílem je do roku 2018 celosvětové zvýšit prodeje nejméně na 1,5 milionu vozů ročně. Motivem nového designu prodejních míst je příslib: „Simply Clever – clever engineering with a human touch.“

Novým vzhledem prodejních míst chce Škoda zlepšit viditelnost budov ve dne i v noci a podpořit mladší a dynamičtější image své značky, kterou představila již v roce 2011 novým firemním designem a inovovaným logem.

Redesignovaná prodejní místa mají na zákazníka působit jasným, přátelským a transparentním dojmem. Architektura budov je tak založena na jednoduchých tvarech, modulárních designových prvcích, osvětlení a kombinaci bílé, zelené a šedé barvy.

Vnější podoba showroomu Škoda Auto v Hradci Králové

Budovy mají tmavě šedou fasádu s bílým pásem, lemujícím boční a horní hranu čela budovy, kde je uveden název prodejce. Čelní stěna je cele prosklená, doplněna o zelený vstupní portál a komunikační stěnu, která se mění podle aktuální komunikace značky. Komunikační stěna o standardních rozměrech až 8 x 8 metrů bude buď pokryta bannerem, nebo se na ní bude nacházet LED obrazovka.

Komunikační stěna showroomu Škoda Auto

V interiéru naproti vchodu se nachází tzv. Highlight stěna, na které je umístěno jediné logo značky Škoda v prostoru. Podle zástupce automobilky Jaromíra Kuhna, který má projekt redesignu prodejních míst na starosti, se s logem šetří, aby v prostoru patřičně vyniklo. Pod logem je místo na grafické motivy, které lze pravidelně měnit. Stěna slouží jako pozadí pro aktuální model Škoda.

V prostoru je dále uvítací zóna, čekací zóna s WiFi či produktové stěna s doplňky či merchandisingem. Další součástí showroomů je konfigurátor vozu, kde si může zákazník sestavit vůz podle svých představ. Showroom je přímo propojen i s výdejním místem, odkud si zákazník nové auto odveze.

Tzv. Highlight stěna v interiéru showroomu Škoda Auto

V současné době má nový vzhled 5 % prodejních míst automobilky Škoda Auto. Jako první v České v roce 2012 prošel redesignem showroom Auto Brejla v Praze. V roce 2014 by mělo touto změnou projít 25 % z celkové prodejní sítě, zbytek do konce roku 2015. Na vývoji nového konceptu se rovněž podíleli i samotní prodejci. Celkem bylo zohledněno více než 5 tisíc jejich podnětů.

Prodejci si také redesign svých obchodních míst financují, Škoda Auto jim poskytuje poradenství a domlouvá centrální dodavatele pro celý trh tak, aby byla zajištěna výhodnější cena a splněny kvalitativní standardy.

-kch-