Žihadlo ocenilo nejlepší neziskové kampaně

čtvrtek, 21. listopadu 2013, 21:10 Reklama MediaGuru

Soutěž Žihadlo roku ohodnotila nejlepší reklamy, které podnítily veřejně prospěšné aktivity.

Ve čtvrtek 21. listopadu byly vyhlášeny vítězné práce soutěže Žihadlo roku, která hodnotí nejlepší veřejně prospěšné kampaně uplynulého roku. Soutěž, kterou již od roku 2007 pořádá obecně prospěšná společnost Neziskovky.cz, si klade za cíl upozornit na kvalitní kampaně neziskových organizací, jež podněcují společnost k veřejně prospěšným aktivitám.

Do soutěže se mohou přihlásit neziskové i příspěvkové organizace z České republiky a Slovenska, které medializují veřejně prospěšný projekt. V letošním ročníku se hodnotilo celkem 62 kampaní od 32 organizací. Práce ve čtyřech kategoriích posuzovala jedenáctičlenná porota, složená z odborníků public relations, marketingu, kreativity a zástupců neziskového sektoru.

V kategorii Tištěná reklama zvítězila kampaň „Umíme se postavit na vlastní nohy“ České asociace paraplegiků CZEPA, kterou zpracovala agentura Friends‘ Factory.

V kategorii Internetová kampaň byla oceněna kampaň  „Nebuď béééčko, buď hrdinou“ Ligy lidských práv, která chce motivovat lidi k občanské aktivitě v rámci projektu „Hrdinou může být každý“. Kampaň vznikala in-house ve spolupráci s Davidem Podholou ze společnosti Small Production a brněnskými designéry Michalem Kolínkem a Pavlem Hamříkem.

Vítězem v kategorii Rozhlasový spot se stala kampaň „Běh pro Světlušku“ Nadačního fondu Českého rozhlasu. Pod spotem je podepsána agentura Publicis Prague a David Podhola ze společnosti Small Production.

V kategorii Televizní a kino spot si ocenění odnesla kampaň „Týden komunikace osob se sluchovým postižením“, kterou vytvořila agentura Funny Bunny Films pro organizaci Orbi Pontes.

Cenu poroty získala kampaň „Eda Play“, kterou agentura Sugar and Ketchup připravila pro organizaci Raná péče Eda.

 

 

Kromě toho byla také vyhlášena Cena veřejnosti. Ta si prostřednictvím on-line hlasování vybrala rozhlasový spot „Super den“ neziskové organizace Helppes – Centra výcviku psů pro postižené. Kampaň připravila agentura Scholz & Friends.

Na konec byla vyhlášena Cena za odvahu, jež je udělována velmi malým kampaním. Letos si ji odneslo občanské sdružení Hnízdo, Mateřské a rodinné centrum Zábřeh za nevšední pozvání na Krvák neboli na darování krve do Transfuzní služby Šumperk.

Přehled oceněných kampaní soutěže Žihadlo roku

Kategorie Kampaň Nezisková/příspěvková organizace Agentura
Tištěná reklama „Umíme se postavit na vlastní nohy“ Česká asociace paraplegiků CZEPA Friends‘ Factory
Internetová kampaň Nebuď béééčko, buď hrdinou Liga lidských práv in-house & Small Production
Rozhlasový spot Běh pro Světlušku Nadační fond Českého rozhlasu Publicis
Televizní a kino spot Týden komunikace osob se sluchovým postižením Orbi Pontes Funny Bunny Films
Cena veřejnosti Super den Helppes – Centrum výcviku psů pro postižené Scholz & Friends
Cena poroty Eda Play Raná péče Eda Sugar and Ketchup
Cena za odvahu Krvák Hnízdo, Mateřské a rodinné centrum Zábřeh in-house

-kch-