Zlaté Effie pro Fidorku, ČS, Blesk mobil, UPC a Londýn
Nejúspěšnější agenturou letošního ročníku Effie se stala Havas Worldwide Prague.
 
                            V pondělí 18. listopadu byly v pražském kině Lucerna oceněny vítězné práce sedmnáctého ročníku soutěže Effie, která hodnotí nejefektivnější reklamní kampaně za uplynulý rok. Pořadatelem soutěže je Asociace komunikačních agentur. Z 64 kampaní, které přihlásilo celkem 21 agentur, bylo vybráno 36 finalistů. Ocenění si nakonec odneslo 20 kampaní. Nejvíce ocenění získala agentura Havas Worldwide.
V kategorii Nápojů se rozhodovalo především mezi pivními značkami. Porota nakonec nejvyšší ocenění neudělila. Stříbrnou Effie si odnesly Budějovický Budvar a Kaspen Jung von Matt za kampaň NE z nás dělá to, čím jsme.
V kategorii Finančních služeb zlatou Effie získala agentura Young & Rubicam za kampaň Diriguj s bezkontaktní kartou České spořitelny.
V kategorii Ostatních služeb dosáhly na nejvyšší ocenění zlaté Effie dvě práce: virtuální operátor Blesk mobil společnosti Ringier Axel Springer CZ za zaváděcí kampaň značky Blesk mobil. Cenu převzala agentura Havas Worldwide. Druhou zlatou udělila porota společnosti UPC a agentuře Momentum za kampaň UPC za rohem.
Mezi produkty zařazenými do kategorie Spotřební zboží si žádná z prací neodnesla zlatou cenu. Stříbrná Effie připadla agentuře Leo Burnett Advertising za facebookové stránky společnosti Samsung.
V nízkorozpočtových kampaních zlato uděleno nebylo, místo toho však porota rozdala dvě stříbrné Effie: oba za projekty v digitálních médiích a v obou případech bodovala agentura Wunderman. Poprvé za direct marketingovou kampaň pro Tipsport na podporu sázek v době hokejového mistrovství a druhou stříbrnou za kampaň pro Ford B-Max, ve které připravila speciální microsite. Za tuto kampaň byly dále oceněny agentury Ogilvy & Mather a Mindshare.
V kategorii Potraviny na nejvyšší cenu dosáhla kampaň Fidorka - vykutálená rošťárna, která tak po nedávné soutěži mediální kreativity Flema získala další významné ocenění v tuzemských reklamních soutěžích. Pro cenu si opět přišli zástupci agentury Havas Worldwide Prague. Stříbrnou Effie udělila porota agentuře McCann Praha za kampaň Bohemia Chips: Vítězství za příchuť (Intersnack).
V kategorii sociálního, ekologického, zdravotního a kulturního marketingu nejvíce bodovala kampaň podporující londýnské olympijské hry s názvem Žijeme Londýnem od agentury Ogilvy & Mather pro Českou Olympijskou. Stříbrná Effie patří v této kategorii agentuře DDB za podporu Sdružení Linky Bezpečí.
 
Přehled všech ocenění 17. ročníku soutěže Effie
| Potraviny | |||
| Ocenění | Název projektu | Název agentury | Název zadavatele | 
| Zlato | Vykutálená rošťárna | Havas Worldwide Prague | Mondelez Czech Republic | 
| Stříbro | Bohemia Chips Vítězství za příchuť | McCann Praha | Intersnack | 
| Bronz | neuděleno | ||
| Nápoje | |||
| Ocenění | Název projektu | Název agentury | Název zadavatele | 
| Zlato | neuděleno | ||
| Stříbro | NE z nás dělá to čím jsme | Kaspen/Jung von Matt | Budějovický Budvar | 
| Bronz | Zlatopramen RADLER launch | WM Communication Prague | HEINEKEN Česká republika | 
| Bronz | Starobrno – Óda na Kometu | WM Communication Prague | HEINEKEN Česká republika | 
| Spotřební zboží | |||
| Ocenění | Název projektu | Název agentury | Název zadavatele | 
| Zlato | neuděleno | ||
| Stříbro | Facebook stránka Samsung Česko a Slovensko | Leo Burnett | Samsung Electronics Czech and Slovak | 
| Bronz | Tantum Verde – rituály | Ogilvy & Mather Morava | Medicom International | 
| Bronz | Car Store | Mark BBDO | Mercedes-Benz Česká republika | 
| Finanční služby | |||
| Ocenění | Název projektu | Název agentury | Název zadavatele | 
| Zlato | Diriguj s bezkontaktní kartou České spořitelny | Young & Rubicam Praha | Česká spořitelna | 
| Stříbro | Nuly v akci | Momentum Czech Republic | ŠkoFIN | 
| Bronz | AXA Životní pojištění | Leo Burnett Advertising | AXA Česká republika | 
| Ostatní služby | |||
| Ocenění | Název projektu | Název agentury | Název zadavatele | 
| Zlato | UPC za rohem | Momentum Czech Republic | UPC Česká republika | 
| Zlato | Obhájce vašich mobilních práv | Havas Worldwide Prague | Ringier Axel Springer | 
| Stříbro | neuděleno | ||
| Bronz | Extra výhody | VCCP | Telefónica Czech Republic | 
| Malý rozpočet | |||
| Ocenění | Název projektu | Název agentury | Název zadavatele | 
| Zlato | neuděleno | ||
| Stříbro | Pre-sell Ford B-Max | Wunderman / Ogilvy & Mather / Mindshare | Ford Motor Company | 
| Stříbro | Tipsport aukce | Wunderman | Tipsport | 
| Bronz | 60 000 příběhů o třídění | Havas Worldwide Prague | EKO-KOM | 
| Sociální, ekologický, zdravotní a kulturní marketing | |||
| Ocenění | Název projektu | Název agentury | Název zadavatele | 
| Zlato | Žijeme Londýnem | Ogilvy & Mather | Česká Olympijská | 
| Stříbro | Nejlehčí Direct Mail | DDB | Sdružení Linka Bezpečí | 
| Bronz | Máš to za pár | Havas Worldwide Prague | Domov Sue Ryder |