Zlaté Effie pro Fidorku, ČS, Blesk mobil, UPC a Londýn

pondělí, 18. listopadu 2013, 22:02 Reklama MediaGuru

Nejúspěšnější agenturou letošního ročníku Effie se stala Havas Worldwide Prague.

V pondělí 18. listopadu byly v pražském kině Lucerna oceněny vítězné práce sedmnáctého ročníku soutěže Effie, která hodnotí nejefektivnější reklamní kampaně za uplynulý rok. Pořadatelem soutěže je Asociace komunikačních agentur. Z 64 kampaní, které přihlásilo celkem 21 agentur, bylo vybráno 36 finalistů. Ocenění si nakonec odneslo 20 kampaní. Nejvíce ocenění získala agentura Havas Worldwide.

V kategorii Nápojů se rozhodovalo především mezi pivními značkami. Porota nakonec nejvyšší ocenění neudělila. Stříbrnou Effie si odnesly Budějovický Budvar a Kaspen Jung von Matt za kampaň NE z nás dělá to, čím jsme.

V kategorii Finančních služeb zlatou Effie získala agentura Young & Rubicam za kampaň Diriguj s bezkontaktní kartou České spořitelny.

V kategorii Ostatních služeb dosáhly na nejvyšší ocenění zlaté Effie dvě práce: virtuální operátor Blesk mobil společnosti Ringier Axel Springer CZ za zaváděcí kampaň značky Blesk mobil. Cenu převzala agentura Havas Worldwide. Druhou zlatou udělila porota společnosti UPC a agentuře Momentum za kampaň UPC za rohem.

Mezi produkty zařazenými do kategorie Spotřební zboží si žádná z prací neodnesla zlatou cenu. Stříbrná Effie připadla agentuře Leo Burnett Advertising za facebookové stránky společnosti Samsung.

nízkorozpočtových kampaních zlato uděleno nebylo, místo toho však porota rozdala dvě stříbrné Effie: oba za projekty v digitálních médiích a v obou případech bodovala agentura Wunderman. Poprvé za direct marketingovou kampaň pro Tipsport na podporu sázek v době hokejového mistrovství a druhou stříbrnou za kampaň pro Ford B-Max, ve které připravila speciální microsite. Za tuto kampaň byly dále oceněny agentury Ogilvy & Mather a Mindshare.

V kategorii Potraviny na nejvyšší cenu dosáhla kampaň Fidorka - vykutálená rošťárna, která tak po nedávné soutěži mediální kreativity Flema získala další významné ocenění v tuzemských reklamních soutěžích. Pro cenu si opět přišli zástupci agentury Havas Worldwide Prague. Stříbrnou Effie udělila porota agentuře McCann Praha za kampaň Bohemia Chips: Vítězství za příchuť (Intersnack).

V kategorii sociálního, ekologického, zdravotního a kulturního marketingu nejvíce bodovala kampaň podporující londýnské olympijské hry s názvem Žijeme Londýnem od agentury Ogilvy & Mather pro Českou Olympijskou. Stříbrná Effie patří v této kategorii agentuře DDB za podporu Sdružení Linky Bezpečí.


Přehled všech ocenění 17. ročníku soutěže Effie

Potraviny
Ocenění Název projektu Název agentury Název zadavatele
Zlato Vykutálená rošťárna Havas Worldwide Prague Mondelez Czech Republic
Stříbro Bohemia Chips Vítězství za příchuť McCann Praha Intersnack
Bronz neuděleno
Nápoje
Ocenění Název projektu Název agentury Název zadavatele
Zlato neuděleno
Stříbro NE z nás dělá to čím jsme Kaspen/Jung von Matt Budějovický Budvar
Bronz Zlatopramen RADLER launch WM Communication Prague HEINEKEN Česká republika
Bronz Starobrno – Óda na Kometu WM Communication Prague HEINEKEN Česká republika
Spotřební zboží
Ocenění Název projektu Název agentury Název zadavatele
Zlato neuděleno
Stříbro Facebook stránka Samsung  Česko a Slovensko Leo Burnett Samsung Electronics Czech and Slovak
Bronz Tantum Verde – rituály Ogilvy & Mather Morava Medicom International
Bronz Car Store Mark BBDO Mercedes-Benz Česká republika
Finanční služby
Ocenění Název projektu Název agentury Název zadavatele
Zlato Diriguj s bezkontaktní kartou České spořitelny Young & Rubicam Praha Česká spořitelna
Stříbro Nuly v akci Momentum Czech Republic ŠkoFIN
Bronz AXA Životní pojištění Leo Burnett Advertising AXA Česká republika
Ostatní služby
Ocenění Název projektu Název agentury Název zadavatele
Zlato UPC za rohem Momentum Czech Republic UPC Česká republika
Zlato Obhájce vašich mobilních práv Havas Worldwide Prague Ringier Axel Springer
Stříbro neuděleno
Bronz Extra výhody VCCP Telefónica Czech Republic
Malý rozpočet
Ocenění Název projektu Název agentury Název zadavatele
Zlato neuděleno
Stříbro Pre-sell Ford B-Max Wunderman / Ogilvy & Mather / Mindshare Ford Motor Company
Stříbro Tipsport aukce Wunderman Tipsport
Bronz 60 000 příběhů o třídění Havas Worldwide Prague EKO-KOM
Sociální, ekologický, zdravotní a kulturní marketing
Ocenění Název projektu Název agentury Název zadavatele
Zlato Žijeme Londýnem Ogilvy & Mather Česká Olympijská
Stříbro Nejlehčí Direct Mail DDB Sdružení Linka Bezpečí
Bronz Máš to za pár Havas Worldwide Prague Domov Sue Ryder