Reklamní výdaje v Evropě se odrážejí ode dna
Vyplývá to z pravidelného reportu společnosti Nielsen o globálních reklamních investicích.
Globální reklamní investice se v loňském třetím čtvrtletí meziročně zvýšily o 3,2 % a stejný růst zaznamenaly i za prvních devět měsíců loňského roku. Ukazuje to pravidelná zpráva společnosti Nielsen AdView Pulse. Evropa sice ve třetím čtvrtletí zůstala jediným regionem, kde stále reklamní investice nepřevýšily úroveň předcházejícího roku, ale v období od loňského července do září meziročně klesly pouze o 0,42 %. Za první tři čtvrtletí roku 2013 se reklamní investice v evropském regionu meziročně snížily o 3,8 %. Zpráva navíc uvádí, že spotřebitelská důvěra zaznamenala v Evropě nejvyšší nárůst od prvního čtvrtletí 2010.
Vývoj reklamních světových výdajů, 1.1.-30.9. 2013, meziroční změna (%)
Zpráva dále poznamenává, že země jako Španělsko nebo Itálie, které postihl až dvouciferný pokles reklamních výdajů, mají zřejmě nejhorší fázi za sebou. Pokles v jihoevropských zemích se ve třetím čtvrtletí podařilo snížit na 6-7 %. Dlouhodobě poznamenané Řecko ve třetím čtvrtletí dokonce zaznamenalo nárůst reklamních výdajů.
Nejsilnějším reklamním mediatypem stále zůstává televize s vyšším než 50% podílem na veškerých reklamních investicích. Dokonce i na evropském trhu byla televize jediným mediatypem, kterého se snížení výdajů podle zprávy Nielsenu nedotklo. Zajímavý je rozdílný vývoj investic do internetu - zatímco v Evropě investice určené pro internetovou reklamu klesaly nejvíc ze všech mediatypů, v Asii internet meziročně rostl o necelých 60 %.
Podíl médií na světových reklamních výdajích, 3Q/2013
Vývoj reklamních investic po mediatypech v regionech světa, 3Q/2013
Zdroj: Global AdView Pulse Lite - Q3 2013
-mav-
Foto: Photospin