Astrosat přejmenuje Sanomu, značka zmizí z trhu

úterý, 04. března 2014, 12:02 Tisk MediaGuru

Sanoma Media se přejmenuje na Astrosat Media, firmy Astrosatu se sloučí.

Společnost Astrosat, která před koncem loňského roku uzavřela akvizici společností Sanoma Media a Sanoma Media CZ, připravuje přejmenování získaných společností na Astrosat Media a Astrosat Media CZ. Vyplývá to z registrace ochranných známek, o které si společnost požádala.

Přejmenování bude znamenat, že z trhu definitivně zmizí značka Sanoma, která do Česka přišla se vstupem finské mediální společnosti SanomaWSOY v roce 2002.

Po přejmenování Sanomy na Astrosat Media (společnost Sanoma Media CZ je vydavatelem časopisu Dům a zahrada) pak dojde ke sloučení společností Astrosat (vydavatele např. programových titulů TV mini, TV Star, TV magazín, nebo magazínů Glanc, Gourmet či Magazín Šíp) a Astrosat Media (ta bude zahrnovat tituly současné Sanomy – např. Týdeník Květy, Vlasta, Story, Překvapení, National Geographic či Chuť a styl).

Astrosat už od antimonopolního úřadu obdržel souhlas ke koupi Sanomy, ta tak může být začleněna do struktury vydavatelské skupiny Vltava-Labe-Press, která v Astrosatu drží nadpoloviční podíl.

Astrosat volí podobný model, který po akvizicích aplikovaly společnosti Bauer Media (koupě Stratosféry později přejmenované na Bauer Media Praha) a Burda Praha (koupě Hachette Filipacchi 2000 přejmenované na Burda Media 2000).

Do skupiny VLP nastoupil od začátku března bývalý generální ředitel Bauer Media Jaromír Skopalík, který usedne do představenstva skupiny. Zároveň se má stát jednatelem společnosti Astrosat Media.

-mav-