ACNielsen koupila 51% podíl v Mediaresearch

úterý, 22. července 2014, 14:13 Marketing, TV MediaGuru

Partnerství na trhu výzkumných agentur: česká agentura Mediaresearch se propojuje s ACNielsen.

ACNielsen Netherlands odkoupila 51% podíl ve společnosti Mediaresearch. Smlouva byla podepsána v úterý 22. července, informovala společnost Mediaresearch. O možném partnerství obou společností se na trhu mluvilo už od loňského podzimu. Zbývající 49% podíl vlastní i nadále společnost Admosphere (UK) Ltd, za kterou stojí Iain Nils Hessey Rügheimer, Vladimír Komár, Tereza Šimečková a Michal Jordan.

Dosavadní strategie Mediaresearch se podle zprávy výzkumné agentury nemění, s novým společníkem je dohodnuto, že bude zachován vývoj českých technologií, stejně jako stávající zaměření společnosti a rozsah nabízených produktů. „Vedle toho přinese strategické partnerství společnosti Mediaresearch a jejím stávajícím i budoucím klientům možnost využívat i technologie a produkty Nielsen, společnosti rovněž chtějí využít synergií a nabídnout trhu nové výzkumné produkty,“ dodala společnost v tiskovém oznámení.

V Česku tak budou vedle sebe působit a doplňovat své služby pro klienty dvě sesterské společnosti  holdingu – stávající společnost ACNielsen Czech Republic, zabývající se zejména retailovým monitoringem, a Mediaresearch, měřící média (sledovanost televize, návštěvnost internetu, měření OOH, monitoring mediálních investic). V druhé polovině letošního roku se firma přejmenuje na Nielsen Admosphere.

Do pětičlenného představenstva společnosti byli jmenováni Tereza Šimečková a Michal Jordan, kteří budou současně působit i jako výkonní ředitelé, dále Kyriakos Kyriakou, ředitel společnosti Nielsen pro východní Evropu, a zároveň jednatel společnosti AC Nielsen Czech Republic, a Alain Couttolenc a Vittorio Sala, lídři mediální části společnosti Nielsen pro Evropu.

Členy holdingu Nielsen se stávají i všechny společnosti ve skupině Mediaresearch – dceřiné společnosti, ve kterých Mediaresearch drží většinový podíl – Admosphere, Adwind Software, Prime Time, Mediaresearch Slovakia Mediaresearch Bulgaria. 

Společnost Nielsen díky této akvizici rozšiřuje své působení v regionu východní Evropy – v Česku a v Bulharsku. Tento krok má být důležitý pro její další expanzi v blízké budoucnosti, naznačila společnost ACNielsen.

-mav-