Brandované filmy lákají inzerenty, na webu mají šanci

pátek, 01. srpna 2014, 07:36 Reklama MediaGuru

Na brandované filmy sází v poslední době například Johnie Walker, Absolut či Prada.

Formát brandovaných krátkých filmů mají značky v oblibě hned z několika důvodů. Stojí na pomezí reklamního a zábavního průmyslu, čímž lákají jednak slavné režiséry, jednak „áčkové“ filmové herce. Díky nim značky vytvářejí atraktivní obsah, kterým se v netradičním světle prezentují na internetu. V současném světě sociálních médií však mohou nabídnout i dobrý prostředek, jak navázat dialog se spotřebiteli.

Sázka na slavná jména

Na brandované filmy sází povětšinou luxusní značky, často je využívá Cartier, D&G nebo Prada, které neváhají investovat nemalou částku do slavných režisérských i hereckých jmen. Své brandované filmy si natočili režiséři jako Wes Anderson, Ridley Scott, Guy Ritchie či Martin Scorsese a zahrál si v nich například Jude Law, Matthew McConaughey či Scarlett Johansson.

Pro Pradu natočil dva krátké brandované filmy Wes Anderson, který je podepsán mimo jiné pod filmy Grandhotel Budapešť, Až vyjde měsíc nebo Život pod vodou. Filmy s názvem „Candy L’Eau“ a „Castello Cavalcanti“ přitom rozhodně neztrácí nic z jeho osobité poetiky. Zatímco první z nich vzdává hold francouzské nové vlně, „Castello Cavalcanti“ se vrací do Felliniho Itálie. Film s Jasonem Schwartzmanem v hlavní roli byl natáčen ve studiích Cinecittà – v místě, kde vznikla Felliniho La Dolce Vita. Hlavní hrdina, který havaruje za stáj Prada v malém italském městečku, zjišťuje přes všechny do očí bijící kontrasty, že je s místem a tamními lidmi spojen víc, než by se na první pohled mohlo zdát.

Na známá jména nyní vsadila i whisky Johnie Walker Blue Label ve filmu režiséra Jakea Scotta s Judem Lawem a Giancarlem Gianninim. Dva muži sedící uprostřed oceánu na lodi uzavřou nad sklenkou whisky sázku – Law získá Gianniniho loď, jež není na prodej, pod podmínkou, že si ji vytancuje. Téma filmu tak reflektuje koncept tradičního luxusního marketingu, v němž spotřebitelé luxusních značek neúnavně hledají to, co si za peníze obvykle nelze koupit. „Film je o postupném zlepšování sebe sama a osobnostním rozvoji, o něčem, o co se snažím jak ve své práci, tak v každodenním životě,“ vysvětluje Jude Law, který se ve filmu učil hře na klavír a tanci.

Brandované filmy také rády využívají prémiové automobilové značky. V loňském roce natočil Ridley Scott se zpěvačkou Lanou del Rey film „Desire“ pro Jaguar. BMW se v minulosti pustil dokonce do série osmi filmů, které natočilo osm režisérů – například Ridley Scott, Guy Ritchie, Alejandro González Iñárritu nebo Ang Lee.

Zapojení spotřebitelů do tvorby

Další možností, jak vytvořit atraktivní filmový obsah, je zapojit do tvorby brandovaného filmu fanoušky značky na sociálních sítích. Zajímavým počinem se letos může pochlubit také značka Absolut, která ve spolupráci s brazilským kreslířem Rafaelem Grampá za pomoci crowdsourcingu vytvořila animovaný film „Dark Noir“. Grampá spolu se značkou, která svou strategii staví na umělecké kreativitě, zapojili do vytváření scénáře FB fanoušky, kteří mohli ovlivňovat klíčové momenty a podělit se s tvůrci filmu o trochu své imaginace. „Tento projekt nebyl pouze o mém umění, ale o podněcování kreativity v každém z nás,“ říká k tvorbě filmu samotný kreslíř, který pak nápady fanoušků přeměnil spolu se studiem Red Knuckles v animovanou realitu.

Značky Intel a Toshiba v rámci filmového projektu „The Beauty Inside“, s nímž slavily loni úspěch na Cannes Lions, neváhaly své fanoušky obsadit do hlavní role. Projekt spočívala ve filmově-sociálním experimentu, který se odvíjel od  scénáře, v němž se hlavní postava Alex probouzí každé ráno jako jiný člověk a jednoho dne se zamiluje. Přes sociální média se do experimentu zapojilo na 100 dalších Alexů, kteří pomohli vykreslit jeho vnitřní krásu.

Vzhledem k tomu, že konzumace online videí neustále roste – podle NetMonitoru došlo letos k nárůstu až o 22 % – mají kvalitní brandované filmy možnost získat nemalý zájem internetových uživatelů.

-kch-