I event marketing teď zažívá digitální revoluci

pátek, 26. září 2014, 11:14 Marketing MediaGuru

Trendy event marketingu se mění: od vytváření WOW efektu k dnešní digitální revoluci.

Dobrý event dokáže vytvářet pozitivní emoce, ten nepovedený může značně poškodit značku. Jak vypadají ty nejlepší eventy posledních let, představil na středeční konferenci #eventforum Salvatore Sagone, prezident soutěže European Best Event Awards. Spolu s tím ukázal na základě oceněných prací i trendy, které poslední dobou hýbou světem event marketingu.

V letech 2004 až 2006 bylo pro úspěch eventu nejdůležitější vytvořit tzv. WOW efekt – uchvátit publikum impozantností akce. Takovým eventem byl například launch nového Fiatu 500, kterou připravila v roce 2007 agentura k-events.

Za další příklad WOW efektu může posloužit světová dealerská konference automobilky Škoda, která proběhla v pražské O2 aréně u příležitosti relaunche značky. Za přípravou eventu stála agentura Vok Dams.

Období 2007 až 2008 poznamenal příchod nových technologiích. Ty například využila v roce 2008 zahajovací ceremonie veletrhu informačních technologií CeBit, která propojila reálný a virtuální svět prostřednictvím umělců.

Následující dva roky začaly hrát eventy důležitou roli v rámci celého mediamixu. Příkladem eventu plně integrovaného do zbytku mediamixu je „fotbalový zápas“ převlečený do koncertu vážné hudby, který v Itálii připravil pivovar Heineken ve spolupráci s agenturou JWT.

Poslední čtyři roky si event marketing prochází digitální revolucí, která využívá kombinace technologie se sociálními sítěmi. Potenciál takového spojení předvedla hamburská filharmonie ve spolupráci s agenturou Jung Von Matt, když uspořádala „největší koncert na světě“.

Dalším příkladem je podpora elektromobilu eSmartu od agentury BBDO Live.

Podle Salvatoreho Sagone je u přípravy eventů potřeba promyslet nejen to, jak vytvořit žádoucí emoce, ale i zkušenost se značkou.

-kch-