Publicis koupí americkou Sapient za 3,7 mld. USD

pondělí, 03. listopadu 2014, 10:16 Aktuality, Reklama MediaGuru

Třetí největší reklamní holdingová společnost na světě Publicis se dohodla na koupi amerického specialisty na digitální reklamu Sapient za 3,7 miliardy USD (82,4 miliardy Kč). Akvizice je součástí snahy francouzské firmy Publicis zrychlit růst a posílit pozici v USA po neúspěšné fúzi s americkou firmou Omnicom na počátku letošního roku.

Publicis uvedl, že za jednu akcii americké firmy nabídl 25 dolarů, což ve srovnání s páteční závěrečnou cenou akcií představuje zisk 44 procent. Transakce by měla být dokončena v prvním čtvrtletí příštího roku. Nabídku podpořilo vedení i dozorčí rada Publicisu i správní rada firmy Sapient, která současně podle agentury Reuters doporučila akcionářům prodat v tendru své akcie.

Generální ředitel Publicisu Maurice Lévy uvedl, že dohoda je součástí snahy o revitalizaci skupiny v době, kdy její čtvrtletní růst příjmů zaostává za konkurenčními firmami WPP a Interpublic. Lévy dává slabý výkon firmy za vinu kocovině po nezdařené "fúzi rovných" s druhou největší reklamní agenturou na světě Omnicom. Lévy doufá, že Sapient pomůže dostat Publicis zpátky na nohy. "Poskytne Publicisu napojení na nové trhy a vytvoří nové zdroje příjmů," uvedl v prohlášení.

Firma Sapient byla založena v 90. letech minulého století a původně se zaměřovala na tvorbu internetových stránek. Postupem času rozšířila své služby v oblasti marketingu, především prostřednictvím akvizic digitálně zaměřených firem.

-čtk-