TV reklama je za deset měsíců vyšší o tři miliardy

pondělí, 24. listopadu 2014, 10:24 Reklama, TV MediaGuru

Hrubé monitorované investice stále naznačují růst mediálních investic.

I v říjnu pokračoval podle monitoringu investic Admosphere růst výdajů do televizní reklamy. V meziročním srovnání si v říjnu televize polepšila o 13 %. Za období prvních deseti měsíců letošního roku představuje nárůst investic do televizní reklamy 14 %. Investice do televizní reklamy jsou tak za letošní období leden-říjen v hrubých číslech vyšší o tři miliardy korun než ve stejném období loni. Podle monitoringu jsou letošní celkové hrubé mediální investice zatím o 5 % vyšší než za stejné období loni.

Naopak mediatypy, které podle monitoringu investic letos ztrácejí, jsou venkovní reklama a tištěná média. Pětiprocentní růst připisuje monitoring rádiu, což se shoduje s odhadem čistých investic do rádiové reklamy, který poskytují společnosti Media Marketing Services a Regie Radio Music. De facto na stejné úrovni jako loni zůstává podle monitoringu internetová bannerová reklama (do celkového výsledku internetových investic nejsou započítány další formy internetové reklamy).

Ceníková hodnota reklamního prostoru I-X/2013 a I-X/2014

* Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring
* Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring

Zdroj: Admosphere (monitoring internetu zdroj: SPIR-Mediaresearch, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Mediaresearch), bez vlastní inzerce

TOP 10 zadavatelů investic do médií, I-X/2014

zadavatel objem v Kč
 Unilever ČR        1 413 968 690 Kč
 Lidl Česká republika           900 054 571 Kč
 L'Oréal Česká republika           781 377 954 Kč
 Procter & Gamble CR           777 547 994 Kč
 Henkel ČR           690 220 412 Kč
 Mountfield           615 872 061 Kč
 Sazka           599 786 199 Kč
 Vodafone Czech Republic           552 550 670 Kč
 Nestlé Česko           521 160 015 Kč
 Penny Market           510 480 672 Kč

Zdroj: Admosphere

-mav-