Žihadlo roku ocenilo nejlepší reklamy neziskovek

pátek, 21. listopadu 2014, 09:31 Reklama MediaGuru

Osmý ročník soutěže pro nejlepší veřejně prospěšné kampaně zná své vítěze.

Ve čtvrtek 20. listopadu byly v pražském kině Ponrepo již po osmé rozdány ceny Žihadlo roku za nejlepší veřejně prospěšné kampaně neziskových organizací z České republiky i Slovenska.

Letos bylo do soutěže přihlášeno celkem 112 kampaní od 68 neziskovek, což je téměř dvojnásobek než v loňském roce. Kampaně hodnotila odborná porota, sestavená ze zástupců z marketingu, PR, médií a neziskového sektoru. Soutěžilo se ve čtyřech kategoriích: tištěná reklama, televizní a kino spot, rozhlasový spot a internetová kampaň. Svého vítěze si mohla prostřednictvím online hlasování vybrat také veřejnost. Za speciální počin byla udělena Cena poroty.

V kategorii Tištěná reklama zvítězila kampaň Mysli od Gender Studies, kterou připravilo studio Photon. Cílem kampaně bylo upozornit na problematiku kyberšikany a internetové bezpečnosti.

Kampaň Mysli od Gender Studies
Kampaň Mysli od Gender Studies

Vítězem v kategorii Internetová kampaň se stala kampaň organizace Amnesty International Tři minuty stačí od agentury Havas Worldwide Prague.  

V kategorii Rozhlasový spot zabodovala kampaň Nadačního fondu Českého rozhlasu pro Světlušku. Pod kampaní je podepsána agentura Publicis Prague a textař David Podhola. 

Ocenění v kategorii Televizní a kino spot putovalo do Nadace Vodafone za kampaň Rok jinak. Pod kampaní je podepsána agentura McCann Erickson, konkrétně Filip Kukla, Paul McGreevy a Zuzana Gregorová, produkční společnost Armada Films a režisér Roman Valent.

Cenu veřejnosti získala organizace Helppes  Centrum výcviku psů pro postižené za rozhlasovou kampaň Helppes  Super den od agentury Scholz & Friends.

Cenu poroty si letos odneslo slovenské občanské sdružení Via Iuris za internetovou kampaň Za dobrú voľbu predsedu Najvyššieho súdu od agentury SCR. 

Přehled oceněných kampaní Žihadlo roku 2014

Kategorie Kampaň Nezisková organizace Agentura
Tištěná reklama Mysli Gender Studies Photon
Internetová kampaň Tři minuty stačí Amnesty International Havas Worldwide Prague
Rozhlasový spot Autobusová Kavárna POTMĚ, 10 let Světlušky, V září Světlušky září, Noční běh pro Světlušku Nadační fond Českého rozhlasu Publicis Prague
Televizní a kino spot Rok jinak Nadace Vodafone McCann Erickson
Cena veřejnosti Helppes –Super den Helppes –Centrum výcviku psů pro postižené Scholz & Friends
Cena poroty Za dobrú voľbu predsedu Najvyššieho súdu Via Iuris SCR

-kch-