Média pro značku Klasa už nemá nakupovat agentura

neděle, 07. prosince 2014, 08:45 Reklama MediaGuru

Ministerstvo zemědělství chce podle Mariana Jurečky oddělit kreativu a nákup médií pro značku Klasa.

Ministr zemědělství Marian Jurečka chce přijít s novým fungováním značky Klasa, která je určena pro podporu národních potravin. „Chceme si vyhodnotit, nakolik je označení značkou Klasa přínosné a nakolik je pro výrobce kampaň efektivní,” uvedl ministr v nedělním pořadu České televize Otázky Václava Moravce. Naznačil rovněž, zda by nebylo vhodnější zaměřit se víc na podporu soutěže Regionální potravina. Ministerstvo má na příští rok vyhrazeno na marketingové podpory Klasy a Regionální potraviny 200 mil. Kč.

Jurečka zároveň řekl, že ministerstvo chce do budoucna vypisovat tendr na značku Klasa na období dvou let (v současnosti rok) a rovněž to, že oddělí tendr na kreativu od nákupu médií. „Chceme přijít s novinkou. Chceme soutěžit zvlášť kreativitu a do budoucna si přes naše marketingové oddělení sami nakupovat mediální prostor. Tady už nevidíme přínos mediální agentury,“ řekl v pořadu Jurečka. „Jsme sami schopni dostat se na zajímavé ceny a tím i k vysoké efektivitě,“ dodal s tím, že s takovouto inovací státní správa ještě nepřišla.

Podle generálního ředitele společnosti Hamé Martina Štrupla má značka Klasa svoji hodnotu, a proto by ji neopouštěl. Je ale toho názoru, že tendr by se měl vypisovat na delší období, než jsou dva roky. Přínos Klasy pro firmu Hamé byl podle jeho slov patrnější dříve, s růstem firmy se ale její přínos snížil.

Také poslanec a stínový ministr zemědělství Pavel Kováčik (KSČM) se ve studiu vyjádřil pro minimálně dvouleté vypisování tendru. Investice do značky Klasa přinesly podle jeho slov znalost o značce. Diskutující se v pořadu rovněž shodli, že do budoucna by bylo dobré snížit počet značek, které podporují tuzemské potravinové výrobky. Podle Jurečky je jich v současnosti po započítání krajových značek zhruba padesát.

-mav-