Úspěchy české reklamy v roce 2014

neděle, 28. prosince 2014, 10:37 Reklama MediaGuru

Rok 2014 přinesl české reklamě úspěch na prestižním reklamním festivalu v Cannes.

Rok 2014 se nesl ve znamení mezinárodního úspěchu české reklamy. Z pohledu získaných cen na zahraničních reklamních festivalech výrazně bodovala kampaň agentury Young & Rubicam. Úspěšné byly také agentury Geometry Global, Ogilvy & Mather či Made by Vaculik.

Letošní nejúspěšnější kampaní české provenience se stala kampaň pro Harley Davidson od pražské agentury Young & Rubicam. Černobílé vizuály se strojopisem zaujaly porotu v Cannes, Portoroži i Helsinkách. Z Cannes Lions si díky ní vůbec poprvé česká agentura odvezla zlato (Press), k tomu je nutné započítat ještě bronz z kategorie Outdoor. Na Golden Drum získala kampaň v kategorii Press Grand Prix. Další Grand Prix si přivezla také z Eurobestu, kde bodovala v kategorii Craft: Print & Posters. K tomu přidala i zlato za tištěnou reklamu. Kampaň byla rovněž zařazena do prestižního sborníku reklamy Lürzer’s Archive.

Young & Rubicam: Fork pro Harley Davidson.
Young & Rubicam: Fork pro Harley Davidson.
Young & Rubicam: Kickstarter pro Harley Davidson.
Young & Rubicam: Kickstarter pro Harley Davidson.
Young & Rubicam: Exhaust pro Harley Davidson.
Young & Rubicam: Exhaust pro Harley Davidson.

Dalším úspěšným počinem letošního roku představuje aplikace Fanstars, kterou vytvořila agentura Ogilvy & Mather a Geometry Global ve spolupráci s vývojářskou společností Adikt Mobile ze skupiny Kindred Group. Ta získala po stříbru na soutěži Clio Sport Awards a festivalu PIAF a další čtyři stříbrná ocenění na Zlatém kladivu.

Ogilvy & Mather uspěla také s aplikací Audiotrees. Dvě stříbra si odvezla ze slovinské Portorože a jednu z IMC European Awards.

Agentura Geometry Global zaujala se svým Olympijským parkem Soči na Letné, s nímž posbírala jak tuzemské, tak zahraniční ceny. Dvě ocenění získala na soutěži IMC European Awards. Dále si olympijský park vysloužil stříbro na eventovém festivalu EuBEA. Olympijský park se navíc zalíbil i Mezinárodnímu olympijskému výboru. Podle slov předsedy ČOV Jiřího Kejvala by se jeho koncept mohl přenést i do jiných zemí.

Dále bodovala také agentura Made by Vaculik se svým spotem pro taxi službu Modrý anděl. Na Zlatém kladivu obdržela zlato, na PIAFu stříbro.

Havas Worldwide Prague si letos odnesl z Golden Drum stříbro za kampaň Tři minuty stačí pro Amnesty International. Na PIAFu  bodovala dvakrát s kampaní Kulka pro Český helsinský výbor.

-kch-