Zlepšení mediálních investic je letos díky televizi

středa, 17. prosince 2014, 15:01 Reklama, TV MediaGuru

O skutečném růstu se ale mluvit nedá, spíš o kompenzaci loňské ztráty.

Celkový objem monitorovaných investic za prodej reklamního prostoru v českých médiích dosáhl podle monitoringu Admosphere za letošních jedenáct měsíců víc než 60 mld. Kč, což bylo o 3 mld. Kč více než ve stejném loňském období (+5,19 %). O celé navýšení v hrubých výdajích se de facto "postarala" televize, která se vrátila po loňském poklesu investic na úroveň roku 2012. Letošní nárůst je tak spíš kompenzací loňského výsledku než odrazem skutečného růstu mediálních investic na českém reklamním trhu.

Vývoj mediálních investic v roce 2014 a 2013

Zdroj: Admosphere, monitoring internetu  zdroj: SPIR-Mediaresearch. ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Mediaresearch
Zdroj: Admosphere, monitoring internetu zdroj: SPIR-Mediaresearch. ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Mediaresearch, * jen display reklama

Nejvyššího meziročního růstu v listopadu  dosáhly televizní a outdoorová reklama.

Ceníková hodnota reklamního prostoru za listopad 2013 a 2014

Zdroj: Admosphere, monitoring internetu zdroj: SPIR-Mediaresearch. ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Mediaresearch, * jen display reklama
Zdroj: Admosphere, monitoring internetu zdroj: SPIR-Mediaresearch. ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Mediaresearch, * jen display reklama

-mav-