Hrubé mediální investice byly loni vyšší o 5 %

pondělí, 19. ledna 2015, 11:21 Reklama, TV MediaGuru

Uklidnění situace na televizním trhu v loňském roce se odrazilo v hrubém nárůstu TV investic.

Celkový objem monitorovaných mediálních investic, určených na nákup reklamního prostoru v médiích, dosáhl v roce 2014 celkové výše necelých 66 mld. Kč. Ve srovnání s rokem 2013 to představovalo nárůst o necelých 5 %. Podle monitoringu investic společnosti Admosphere si největší nárůst připsala televize, která meziročně narostla o 12 %. V korunovém vyjádření si televizní médium polepšilo o více než 3 mld. Kč, což de facto odpovídá celkovému nárůstu monitorovaných investic v loňském roce.

Monitorovaná data nemusejí odpovídat reálným investicím, jsou pouze indikátorem vývoje.

Ceníková hodnota reklamního prostoru v letech 2013 a 2014

Investice_2014

*Pozn.: Monitoring internetu zohledňuje jen display reklamu, nikoli celý mediatyp.

Mezi největší reklamní zadavatele se loni zařadily společnosti Unilever, Lidl a Procter & Gamble.

TOP 15 zadavatelů reklamy do médií v roce 2014

zadavatel objem (Kč)
Unilever ČR 1 539 677 929
Lidl Česká republika 1 120 330 186
Procter & Gamble Czech Republic 954 650 561
L'oréal Česká republika 905 494 606
Henkel ČR 821 359 123
Sazka 767 900 413
Vodafone Czech Republic 705 546 766
Alza.cz 694 561 197
Mountfield 658 048 205
O2 Czech Republic 653 772 282
Nestlé Česko 644 582 437
Penny Market 633 315 262
Tesco Stores ČR 630 202 327
T-Mobile Czech Republic 609 177 610
Plzeňský Prazdroj 581 985 590

Zdroj všech dat: Admosphere, ceny TV dle sledovanosti ATO-Mediaresearch, ceny internetu SPIR-Mediaresearch

-mav-