Lerach konkurenci neustoupí, chystá nové nástroje

pátek, 30. ledna 2015, 09:49 Reklama MediaGuru

Lerach je ochoten nést část nákladů na zpracování dat od Admosphere.

Softwarová společnost Lerach, která mediálním agenturám dlouhodobě dodává softwary pro zpracování mediálních dat, nemá v plánu ustoupit na trhu konkurenční společnosti Adwind. Vyplynulo to z rozhovoru MediaGuru.cz s ředitelem Lerachu Richardem Benešem. „Nadále jsme připraveni podporovat Yettiho a zabezpečit konverzi monitoringových dat v plném rozsahu a kvalitě. Z naší strany nevznikl žádný požadavek na změnu produkce dat, a pokud jsou data v jiném formátu, jsme schopni je načítat. Stojí za námi nestrannost a kontinuita od roku 2003,“ říká.

Jak jsme informovali v úterý, firma Adwind Software. dceřiná společnost Admopshere, která je v současnosti na trhu jediným dodavatelem dat hrubého objemu reklamního prostoru v médiích a monitoringu kreativity, dokončila svůj software na zpracování dat Adwind Kite. Agentury data o monitoringu reklamy dlouhodobě zpracovávají v software Yetti od Lerachu (spojená s agenturou Median). Yetti data vyhodnocuje bez ohledu na to, zda jsou primární data od Kantar Media, Admosphere či z jiného zdroje. Admosphere se teď snaží prosadit svůj nový software místo Lerachu. mj. i tím, že požaduje uhrazení nákladů v případě, že data budou poskytována v jiném formátu.

Richard Beneš
Richard Beneš, ředitel Lerachu

Cílem Lerachu je dodávat kompletní softwarovou výbavu. Lerach nadále pracuje na nové podobě svých nástrojů a dokonce nabízí, že je schopný se spolupodílet na nákladech spojených s produkcí monitorovaných dat pro software Yetti. „Pokud by šlo o reálné náklady, jsme připraveni jednat o podílu na úhradě nákladů,“ říká Richard Beneš.

Lerach podle jeho slov v tuto chvíli poskytuje trhu novou generaci plánovacích nástrojů pod názvem Fénix. Ten nahrazuje stávající software Mamut (software pro mediální plány). „Klienti mají nový software k dispozici pro první testování od podzimu loňského roku. Letos už poběží naostro a uživatelé budou moci během roku přecházet na nový nástroj,“ popisuje.

Vedle toho Lerach připravuje na budoucí rok i nový analytický nástroj, který bude rozšiřovat původního Golema (software pro analýzu dat TV sledovanosti) a Yettiho a má být obohacen o nové funkcionality a data z dalších projektů, které na trhu vznikají.

-mav-

Foto: Photospin