Lerach konkurenci neustoupí, chystá nové nástroje
Lerach je ochoten nést část nákladů na zpracování dat od Admosphere.

Softwarová společnost Lerach, která mediálním agenturám dlouhodobě dodává softwary pro zpracování mediálních dat, nemá v plánu ustoupit na trhu konkurenční společnosti Adwind. Vyplynulo to z rozhovoru MediaGuru.cz s ředitelem Lerachu Richardem Benešem. „Nadále jsme připraveni podporovat Yettiho a zabezpečit konverzi monitoringových dat v plném rozsahu a kvalitě. Z naší strany nevznikl žádný požadavek na změnu produkce dat, a pokud jsou data v jiném formátu, jsme schopni je načítat. Stojí za námi nestrannost a kontinuita od roku 2003,“ říká.
Jak jsme informovali v úterý, firma Adwind Software. dceřiná společnost Admopshere, která je v současnosti na trhu jediným dodavatelem dat hrubého objemu reklamního prostoru v médiích a monitoringu kreativity, dokončila svůj software na zpracování dat Adwind Kite. Agentury data o monitoringu reklamy dlouhodobě zpracovávají v software Yetti od Lerachu (spojená s agenturou Median). Yetti data vyhodnocuje bez ohledu na to, zda jsou primární data od Kantar Media, Admosphere či z jiného zdroje. Admosphere se teď snaží prosadit svůj nový software místo Lerachu. mj. i tím, že požaduje uhrazení nákladů v případě, že data budou poskytována v jiném formátu.

Cílem Lerachu je dodávat kompletní softwarovou výbavu. Lerach nadále pracuje na nové podobě svých nástrojů a dokonce nabízí, že je schopný se spolupodílet na nákladech spojených s produkcí monitorovaných dat pro software Yetti. „Pokud by šlo o reálné náklady, jsme připraveni jednat o podílu na úhradě nákladů,“ říká Richard Beneš.
Lerach podle jeho slov v tuto chvíli poskytuje trhu novou generaci plánovacích nástrojů pod názvem Fénix. Ten nahrazuje stávající software Mamut (software pro mediální plány). „Klienti mají nový software k dispozici pro první testování od podzimu loňského roku. Letos už poběží naostro a uživatelé budou moci během roku přecházet na nový nástroj,“ popisuje.
Vedle toho Lerach připravuje na budoucí rok i nový analytický nástroj, který bude rozšiřovat původního Golema (software pro analýzu dat TV sledovanosti) a Yettiho a má být obohacen o nové funkcionality a data z dalších projektů, které na trhu vznikají.
-mav-
Foto: Photospin