Obchodní dům Kotva oslaví v únoru čtyřicátiny
Obchodní dům Kotva slaví v letošním roce 40 let od svého otevření. Stavba v brutalistickém stylu, kterou navrhl ateliér manželů Věry a Vladimíra Machoninových, byla od počátku plánována jako výstavní a prémiový obchodní dům. V době uvedení do provozu se jednalo o pátý největší obchodní dům v Evropě s prodejní plochou 22 160 m2, který dokázal díky dvěma tisícovkám zaměstnanců obsloužit až 75 tisíc zákazníků denně.
Dobové fotografie obchodního domu Kotva
![Kotva_Foto1](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2015/02/Kotva_Foto1.jpg)
![OD Kotva](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2015/02/OD-Kotva.jpg)
Kotvu od roku 2005 vlastní irská společnost Markland. Pod jejím vedením začala generální rekonstrukce obchodního domu, která má uzpůsobit interiéry potřebám moderního obchodu a zároveň jim navrátit původní architektonický ráz. Ruku v ruce s rekonstrukcí došlo v posledních letech také k postupné rekoncepci obchodního domu, jejímž cílem bylo navrátit Kotvě prémiový charakter.
Od samého počátku patřil k obchodnímu domu slogan „Kotva je tu pro vás“, který vymyslel novinář Ondřej Neff. Kotvu v minulosti doprovázelo logo, které s drobnými obměnami používala ještě donedávna. V roce 2011 doplnil zelené logo v marketingové komunikaci český dvouocasý lev v tmavém obleku, který měl symbolizovat neústupnost a sílu. Před dvěma lety Kotva logo změnila a přiklonila se ke zlatému logu složeného z hexagonálních útvarů, kterým odkazuje na architekturu budovy.
![Změna loga obchodního domu Kotva v roce 2013](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2015/02/KOtva.png)
-kch-