Warner nezíská polskou TVN, kupuje ji Scripps

pondělí, 16. března 2015, 11:02 Aktuality, TV MediaGuru

Scripps Networks Interactive získává většinový podíl (52,7 %) v polské komerční televizní stanici TVN od Canal+ a společnosti ITI Group. Hodnota transakce, která je odhadována na 584 mil. euro, byla oznámena v pondělí 16. března. Podléhá ještě schválení regulačních orgánů. Po dokončení transakce bude Scripps držet 100% akcií společnosti N-Vision prostřednictvím Southbank Media Ltd, kterou Scripps Network založila.

Scripps tak vyhrála tendr, jehož se účastnily přední světové mediální společnosti včetně Time Warner, hlavního akcionáře CME, která byla jedním z horkých favoritů tendru. Mezi vážnými uchazeči byla také společnost Bauer Media, která dokonce podle polského deníku Gazeta Wyborcza měla být kupujícím rozhodujícího podílu v TVN.

Do portfolia Scripps Network patří například lifestylové televizní značky HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel nebo Great American Country.

TVN je druhou největší komerční televizí na polském trhu. Dvě komerční televize a veřejnoprávní TVP patří k rozhodujícím televizním hráčům v Polsku.

-mav-