Makro se decentralizuje, posílí lokální kampaně

úterý, 12. května 2015, 09:15 Marketing MediaGuru

České Makro získává více volnosti na německé centrále, marketing bude nezávislejší.

Původem německá skupina Metro Cash & Carry, jež na českém trhu provozuje velkoobchody Makro, se rozhodla pozměnit svou strukturu. Její filiálky získávají na centrále více nezávislosti a v celkem 25 zemích tak převezme management více zodpovědnosti za operační rozhodnutí. Nezávislejší bude vedení i v oblasti marketingu. V České republice bude nadále posilovat již nastavený trend lokálně připravovaných kampaní s ohledem na místní zákazníky.

„Hodnota je vytvářena na lokálních trzích a s místními zákazníky. Proto rozšiřujeme zodpovědnost a možnosti našich národních obchodů,“ vysvětluje Olaf Koch, generální ředitel Metro AG a současný CEO Metro Cash & Carry. „Jednotná centrální nařízení se ukázala jako neefektivní. V budoucnu bychom chtěli rychleji reagovat na lokální poptávku či speciální požadavky zákazníků, a tím podpořit náš růstový potenciál, “ dodává Koch, kterého v čele skupiny od 1. října vystřídá Pieter Boone, jenž dosud vedl dceřinou společnost v Rusku.

V nadnárodním vedení vzniká dále místo devítičleného představenstva tým desíti operačních „partnerů“. Každý z nich bude zodpovědný za dvě až tři země. Některé národní divize převezmou zodpovědnost za určité operační kroky a podpoří další země v jejich fungování podle federativního modelu. Například zodpovědnost za segment HoReCa převezme Francie. „Marketing pro cílovou skupinu HoReCa se z Düsseldorfu přesouvá do Paříže, která je dlouhodobě v segmentu gastronomie úspěšnější. Podobně marketing pro maloobchodníky bude nově řízen z Varšavy,“ popisuje Ivan Tučník z českého Makra.

-kch-