Růst investic do TV reklamy se v květnu zpomalil
Hrubý reklamní objem televizní reklamy ale stále zůstává nad úrovní loňského roku.
Objem investic do televizní reklamy se podle monitoringu investic společnosti Nielsen Admosphere i v letošním květnu meziročně zvýšil, přesto nárůst už nebyl tak výrazný jako v prvním čtvrtletí letošního roku. Celkový hrubý objem investic v květnu 2015 představoval v televizi podle monitoringu 3,5 mld. Kč, což bylo o 7 % více než ve stejném období loni. Ještě v březnu byl ale růst hrubého objemu televizní reklamy meziročně na úrovni 17 % (za období prvního čtvrtletí +12 %).
I v ceníkových cenách se tak odráží vývoj, na který poukazují zástupci největších komerčních televizních stanic. Televize v prvním čtvrtletí zaznamenaly výraznější růst než ve čtvrtletí druhém.
Z květnových výsledků vyplývá, že se dařilo také venkovní reklamě a rádiové reklamě. Oba mediatypy si v hrubých cenách připsaly meziroční zvýšení investic. Investice do tiskové reklamy stagnují, resp. mírně klesají. Dále pokračuje pokles bannerové online inzerce. Monitoring ale nepostihuje všechny formáty internetové reklamy, jde tedy jen o část investic směřovaných na internet, který je v tabulce ceníkových cen uveden.
Ceníková cena reklamního prostoru (tis. Kč), V/2015 vs. V/2014
V/2015 | V/2014 | změna (%) | |
TV | 3 499 446 | 3 277 070 | 6,8 |
tisk | 1 523 279 | 1 544 904 | -1,4 |
rádio | 585 104 | 567 619 | 3,1 |
internet* | 530 031 | 621 667 | -14,7 |
OOH | 490 918 | 451 676 | 8,7 |
celkem | 6 628 778 | 6 462 937 | 2,6 |
*internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring
Ceníková cena reklamního prostoru (tis. Kč), I-V/2015 vs. I-V/2014
I-V/2015 | I-V/2014 | změna (%) | |
TV | 13 503 260 | 12 567 438 | 7,4 |
tisk | 6 552 533 | 6 679 031 | -1,9 |
rádio | 2 392 837 | 2 417 327 | -1,0 |
internet* | 2 309 077 | 2 471 532 | -6,6 |
OOH | 1 817 545 | 1 862 949 | -2,4 |
celkem | 26 575 252 | 25 998 277 | 2,2 |
*internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring
Zdroj: Nielsen Admosphere (monitoring internetu zdroj: SPIR-Nielsen Admosphere, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Mediaresearch)
-mav-