Trh s TV reklamou ovládají CET 21 a Media Club
V prvním pololetí se televizním subjektům podařilo prodat víc reklamních TRPs než loni.

Téměř 660 tisíc reklamních TRPs prodaly v prvním letošním pololetí tuzemské televizní stanice v cílové skupině diváků starších 15 let. Bylo to o 8 % víc než ve stejném loňském období. Rovněž v divácké skupině 15-54 se v letošním pololetí podařilo prodat víc TRPs, konkrétně o 10 %. Pohled na vývoj v jednotlivých měsících ukazuje, že zejména v období prvního čtvrtletí (únor, březen) byl vyšší prodej TRPs ve srovnání s loňským obdobím výraznější.
Vývoj počtu prodaných TRPs, D15+, 1. pololetí 2015
Komerční televizní prostor ovládají v Česku dva subjekty: CET 21 jakožto provozovatel kanálů televizní skupiny Nova a Media Club, zastupující televizní skupiny Prima, Barrandov a také Óčko. Obě se v součtu dělí o cca 95 % prodaných TRPs.
Podíl TV skupin na prodaných TRPs, 15+, 1H/2015
Podíl TV skupin na prodaných TRPs, 15-54, 1H/2015
Většina televizních stanic prodala v prvním pololetí větší počet TRPs než ve stejném období loni. Výjimkou je televize Barrandov, které měl podle monitoringu objem TRPs letos poklesnout na úrovni cca 11 % (D15+). Česká televize, jejíž reklamní objem je podstatně limitován legislativou, těžila letos na svém sportovním kanále ČT sport z přenosů hokejového šampionátu.
Změna počtu prodaných TRPs (%), 1H/2015 vs. 1H/2014, D15+, D15-54
změna (%) | 15+ | 15-54 |
CET 21 | 13 | 15 |
FTV Prima | 28 | 58 |
Barrandov | -11 | -24 |
Atmedia | 30 | 30 |
ČT celkem | 36 | 33 |
Zdroj dat: Nielsen-Admosphere, přepočítáno na TRP’s 30
Podíl na prodaných TRPs ale nemusí odpovídat podílu, které jednotlivé televizní subjekty mají na tržbách z prodeje reklamního prostoru.
-mav-