Začíná web NEsexismu.cz proti sexistické reklamě

středa, 12. srpna 2015, 17:08 Aktuality, Reklama MediaGuru

Nevládní organizace Nesehnutí, jež každoročně organizuje anticenu Sexistické prasátečko, spouští nový web NEsexismu.cz, kterým se chce zasadit za etičtější reklamní prostředí v České republice.

Každých 14 dní bude na webu zveřejněna jedna z aktuálních sexistických reklamních kampaní. Cílem je upozornit na sexismus v reklamách přímo firmy, které si reklamu zadaly, apelovat na dodržování zákona o reklamě prostřednictvím podnětu krajskému živnostenskému úřadu a zároveň zapojit veřejnost do změny reklamního prostředí v České republice.

„Firmy si často neuvědomují, že reklamy, které vytvářejí, jsou sexistické. Zaštiťují se také tím, že jejich zákazníkům a zákaznicím se reklama líbí. Chceme tak veřejnosti dát prostor, aby mohla vyjádřit svůj nesouhlas se sexismem v reklamě a aktivně se proti němu postavit,“ vysvětluje Alžběta Možíšová z Nesehnutí.

Krajské živnostenské úřady jsou dozorujícími orgány v oblasti reklamy. Mají pravomoc sledovat dodržování Zákona o regulaci reklamy (zákon č. 40/1995 Sb.) a v případě porušení tohoto zákona mohou také udělovat pokuty. Ke každé zveřejněné reklamě Nesehnutí připravilo právní rozbor reklamy, který poskytne argumentaci z hlediska zákona. „V rámci naší dlouhodobé kampaně proti sexismu v reklamě jsme se v minulosti již v řadě případů obrátili na příslušný krajský živnostenský úřad. Některé úřady se podněty začaly zabývat a byla uložena první pokuta,“ doplňuje za Nesehnutí Kristýna Pešáková.

-stk-