Newton Media inovuje, začíná mediálním archivem
Newton Media se po dvaceti letech existence mění. Společnost v úterý 15. září uvádí první z technologických změn v archivu, po novém roce budou následovat další. Držitel největšího mediálního archivu v zemi Newton Media otevřel aplikaci, která má uživatelům MediaSearch usnadnit vyhledávání v databázi.
Důraz v nové podobě MediaSearch chce Newton Media klást na jednoduchost obsluhy, snazší práci s jazykem, relevanci nalezených článků a chytré anotace.
Podle generální ředitelky Newton Media Petry Mašínové se dnes úsilí koncentruje na získávání relevantních dat: „Přecházíme na moderní technologii ElasticSearch, která překonává nedostatky původního systému a uživateli poskytne naše data v plném, originálním znění. Zrychlujeme a zjednodušujeme cestu k textům, které klient právě potřebuje získat z naší mediální databáze, obsahující přes 200 milionů článků v plném znění i přepisů televizních a rozhlasových pořadů.“
V novém vyhledávání stačí zadat výčet slov, která se musí ve zprávě vyskytnout. Algoritmus je zanalyzuje a pokusí se z nich vytvořit sousloví nebo fráze, které pak při vyhledávání považuje za relevantnější. Klient tak má co nejrychleji najít nejrelevantnější články v plném, původním znění nebo přepisy televizních a rozhlasových pořadů. Technologie umožňuje i rozsáhlejší rešerše v rámci jednoho dotazu.
Inovací jsou také automatické anotace, zobrazující nejpodstatnější část textu. Mezi další novinky MediaSearch patří vyhledávání ve zdrojích bez ohledu na historické změny jejich názvů a jednodušší export zpráv. Výsledky vyhledávání jsou zobrazeny i v grafu, takže lze sledovat, jak se mediální pozornost vyvíjela.
„Vývoj Newton Media z firmy udržující si za 20 let své historie unikátní postavení v monitoringu médií a agregovaných mediálních datech, směřuje i touto inovací k novému cíli a tím je media intelligence,“ říká generální ředitelka Petra Mašínová: „ Významné firmy našeho typu ve světě se chovají stejně, už dávno jen nesbírají data a pouze je neposílají klientům, ale analyzují a navrhují konkrétní doporučení“.
-mav-